Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
£4m for Carson.

 

Helt utrolig. 22år og englands nest beste keeper går for £4m! Men, det sier iallfall litt at Rafa har lyst å handle! Med Crouch og Carson alene har man jo nesten råd til Keane. :)

 

Nest beste keeper er vel å ta i litt, han har ikke akkurat overbevist for A. Villa og de sjangsene han fikk på landslaget fremsto han meget usikker.

Ikke overbevist? Han sto så og si fast på Aston Villa i fjor, er jo en grunn til det da. £4M er bare latterlig uansett, spesielt med tanke på hvordan alle andre engelskmenn blir priset. Synes vi er altfor snille.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

£4m er et glimrende kjøp og et dårlig salg. Carson er verdt minst det dobbelte. Jeg orker ikke en gang å diskutere noe så soleklart.

Lenke til kommentar

Bare det at han er engelsk er jo verdt £5M med dagens priser. :p Men ja, er helt enig i at det er et veldig dårlig salg av oss, jeg regner med at det er Parry som strikes again. Ekstremt lovende keeper, verdt mye mer. Likevel et meget smart kjøp av Benitez i sin tid, kjøpte ham vel for rett under £1M fra Leeds. Burde vært solgt med £6-7 i fortjeneste.

Lenke til kommentar

Virker som noen her trenger en innføring i hvordan markedsøkonomien fungerer. Stikkordene her er tilbud og etterspørsel, la oss ta for oss Gareth Barry som et eksempel.

 

Barry har kontrakt med Aston Villa som varer noen år til. Aston Villa vil beholde ham, Liverpool vil kjøpe ham. Da må Liverpool betale det Aston Villa vil ha for ham, uavhengig om spilleren er verdt det eller ikke.

 

Konklusjonen er at ingen er verdt mer enn det noen er villige til å gi, og det er mangt flere faktorer som avgjør overgangssummen enn spillerens pris. Hvis det blir slik at Barry blir solgt for mer enn Lampard, kan man umulig si at det er fordi Barry er en bedre spiller.

 

Edit: Og det at noen har stått fast betyr ikke at de nødvendigvis har spilt bra, den kan simpelthen bety mangel på alternativer. Jeg synes ikke Carson briljerte det jeg så av ham.

Endret av String-Emil
Lenke til kommentar

Så du sier med andre ord at du aldri har tenkt at Man Utd solgte den spilleren litt for billig ..?

 

Jeg bryr meg ikke om hva andre er villig til å gi, jeg verdsetter en spiller etter hvor god jeg synes han er, og selvfølgelig medvirkende faktorer som alder, prestasjoner og kontrakt. Men så klart blir det litt annerledes for de som skal selge en spiller. Vanskelig å selge noen for mer enn noen byr.

Lenke til kommentar
Konklusjonen er at ingen er verdt mer enn det noen er villige til å gi

Så hvis ingen ville vært villige til å gi mer enn £10M for Ronaldo ville han ikke vært verdt mer?

Vet dette var et halvdårlig satt på spissen eksempel, men går ut i fra du skjønner hva jeg mener.

Endret av Termometer
Lenke til kommentar

Nei det tror jeg faktisk jeg aldri har tenkt.

 

Nå vet vi jo heller ikke hva som har foregått utenom media. Carson har nå stått fast i Villa, det vil være en ganske så stor nedtur for han å slite benken i Liverpool når de tross alt bare er et par plasseringer bedre enn Villa.

 

@ Termometer: Det er helt korrekt.

Endret av String-Emil
Lenke til kommentar

Carson er for god til å sitte på benken vår, dessverre. Jeg skulle gjerne hatt ham der, men det ville samtidig nesten vært litt kjipt å slenge bort talentet hans der. Når det er sagt så tar han et gigantisk steg ned på stigen ved å spille for Stoke da, så tap-tap-situasjon. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

I mine øyne blir det litt naivt å si at en spiller er verdt like mye som en klubb er villig til å gi - det blir for unyansert. Det mest naturlige vil være å sette spilleren inn i kontekst sammen med resten av røkla i PL. I så tilfelle vil Carsons egentlige pris være høyere enn £4m. Man kan på en måte si at han ikke er verdt mer enn de pund som har blitt bydd, men det synes jeg blir litt for simpelt.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe tvil om at Carson er underpriset. Men det er bare godt han får komme til en ny klubb der han kan utvikle seg. Jeg må si meg enig i at en spiller er ikke mer verdt en salgsverdien. Det er tross alt salgsverdien som tilsier hva spillerens pris er. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...