Gå til innhold

Aftenpostens Valgtest - Partiet som passer for deg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er mitt resultat. Jeg er seksten, og kan derfor ikke stemme. ER det noen avstemning på vgs.?

Det kan være en avstemning hvis dere har skoledebatt, hvis ikke er dette lite trolig. Uansett viser kun den avstemningen hvem som er mest populære på skoledebatten; det har ingen innvirkning på stortingsvalget.

Lenke til kommentar
Her er mitt resultat. Jeg er seksten, og kan derfor ikke stemme. ER det noen avstemning på vgs.?

Det kan være en avstemning hvis dere har skoledebatt, hvis ikke er dette lite trolig. Uansett viser kun den avstemningen hvem som er mest populære på skoledebatten; det har ingen innvirkning på stortingsvalget.

Jada, har fått med meg såppass. Lurte bare på om alle VGS. skoler var pliktige til å ha 'valg' på skolen?

Lenke til kommentar
Begge testene påstår at jeg bør stemme FrP.

 

Er litt skeptisk til Hagen (som til de fleste politikerne), men nå er det jo partiet og ikke lederen man skal stemme på da..  :D

Ikke helt enig. Hjelper lite at du er enig i partiet hvis du ikke har tillit til at ledelsen i partiet har kvalitetene som skal til for å få gjennomført politikken. Man stemmer tross alt på hvem man vil ha som sin tillitsvalgte på tinget. Derfor er det kanskje en ide for folk å sette seg inn i hvem som står på listene i sitt valgområde?

Han står uansett ikke på listene i mitt valgområde, og resultatet av et Stortingsvalg er jo hvilken andel på Stortinget som det aktuelle partiet skal dekke. Og lederen får uansett en begrenset rolle i så måte.

Lenke til kommentar
Disse partiene bør du vurdere:

V

70,5 %

H

55,6 %

 

 

Disse partiene bør du styre unna:

FRP

48,1 %

KRF

47,9 %

SP

35,5 %

AP

30,7 %

SV

27,1 %

 

 

Stemmer noelunde..

Tok ikke med Aftenposten-testen, den ble ca. omvendt av denne faktisk. (dessuten var spørsmålene helt på villspor spør du meg...)

 

EDIT: Hmmm, mulig jeg misforstod litt der ja..

EDIT2: I så fall så kom KrF overaskende langt opp...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Stemmer noelunde..

Eneste som overasker meg er hvor høyt FrP kom på styre-unna-listen, særlig det at den kom over KrF.

Tok ikke med Aftenposten-testen, den ble omvendt av denne faktisk. (dessuten var spørsmålene helt på villspor spør du meg...)

Det er vel ment at du må styre mer unna partiene lengre ned, så så veldig urimelig er det ikke. Uansett er de to ganske close.

 

edit; fjernet litt quote.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Aftenposten sin test var mer grafisk kul enn den var god.

Du bør stemme...

SV

 

Så godt matcher du med de forskjellige partiene:

 

Disse partiene bør du vurdere:

 

SV

72,9 %

 

AP

70,7 %

 

SP

60,5 %

 

På Aftenposten sin test fikk jeg FRP som 1.plass med 32%.

Den var bare dårlig. Dessuten så er det for mange spm som burde hatt mulighet for å svare "vet ikke" eller "dont care" :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Dessuten så er det for mange spm som burde hatt mulighet for å svare "vet ikke" eller "dont care" :p

Jeg oppfatter alternativ 3 ("hverken eller") som det du er på jakt etter.

 

Edit: Eller mener du faktisk Nettavisenens test?

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...