SacrefiZer Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Hei, har en 400GB Seagate Barracuda S-ATA som er litt "rar" Har hatt litt problemer med varme-problemer den kom opp i over 50 grader (sto det på ett program jeg installerte, men det var nok _mer_ enn 50 grader.. (svei i håndflata om du holdt hånda der i 5 sek) Nå som jeg hører på musikk så hakker / lagger deg.. Er dette et tegn på at harddisken er skadet pga varmen den fikk før..? Og ett tilleggs spørsmål: Går det ann og sette denne 400Gb i et eksternt kabinett? Er det ikke noe max størrelse på det? Takk for svar. Mvh. SacrefiZer Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Last ned SpeedFan. Der kan du lese av S.M.A.R.T.-infoen til harddisken. Om den er skada/dårlig så bør det komme fram der. Lenke til kommentar
SacrefiZer Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Ok takk Men fitness står på halvt mens den andre er på fullt.. Så nå og at den 400'ern er fortsatt 50grader.. Er svaret da at jeg bare må ha mer kjøling? Mvh. SacrefiZer Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Tror jeg ville satt inn en vifte. Evt. sett om jeg kunne plassert harddisken et sted med mere luftsirkulasjon. Husk også på at harddisken må skrus godt fast på begge sider. God kontakt med kabinettet gir bedre kjøling. (Kabinettet fungerer som en slags kjøleribbe). Lenke til kommentar
SacrefiZer Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Ehh Tviler.. Har shuttle, og harddisken sitter uten kjøling rett over CD-rom'n.. Så jeg vurderer å sette den eksternt.. Mvh. SacrefiZer Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Ja da blir det vrient. Om du har mulighet bør du sette hele PC'n så den får mere luft/kaldere luft. Lenke til kommentar
SacrefiZer Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Har enda ikke fått svar på hva som skjer med harddiskene etter at de har blitt opphetet fryktelig.. Virker de litt fortsatt, men ustabilt eller er de døde? Mvh. SacrefiZer Lenke til kommentar
zepyrh Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Hvordan enabler man S.M.A.R.T? *Sorry Fant ut av det * Endret 16. august 2005 av zepyrh Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Er du heldig har de bare fått noen få bad sectors (som harddisken automagisk merker av og ikke bruker mere) eller at du har fått noen midlertidige lesefeil mens den har vært for varm. Det kan godt hende at den vil fungere perfekt i åresvis enda. Jeg har en harddisk som klikka galen da den var helt ny. Låste seg fullstendig og stod i mange timer og laga tikke- og klunkelyder. Fitness ligger nå på 36% men har aldri hatt det minste problem med den siden. (Over ett år gammel). Lenke til kommentar
SacrefiZer Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Og hva gjorde du for å få den "frisk" igjen da? Min lagger og hakker.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Jeg bare lot den stå og jobbe (tikke/dunke/klunke) til den var ferdig. Det den gjør er å automatisk detektere og markere skadde områder. I gamle dager måtte man gjøre dette selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå