kimandre Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Har flere PC'er i min lille ettroms hybel, or takler ikke varmen/lyden pc'er skaper, så jeg tenkte jeg skulle ta den ene pc'en og sette den ut igangen og bruke den som en server. Serveren blir koblet til nettverket gjennom trådløst nettverks kort, jeg kommer ikke til å ha hverken skjerm, tastatur eller mus på den.. Kun selve maskinen. Jeg ønsker om å bruke den som filserver, hjemmeside server og ventrillo server. Alt det der er forsåvidt greit.. Det jeg lurer på er hvordan den greiste måten å sette den opp på er? Jeg lurer på å innstallere Linux på den.. (På tide å lære seg det). Er det noen gode muligheter for å fjernstyre en linux maskin fra en windows xp ? Telnet? Evt. Hvilket Linux program ville være best for dette? Og hvordan er det f.eks å kjøre azerus (eller annet bittorrent program) på serveren, men ha full kontroll fra xp maskinen? "Serveren" er en amd xp 2600+ med 1,5gb ram Håper noen har noen gode råd /tips/ideér Lenke til kommentar
ViaD Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Hva med å prøve ut Kanotix? www.kanotix.com Remote access kan du få via VNC eller Konqueror Azureus er ferdig installert i Kanotix Lenke til kommentar
kimandre Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Ah.. takker! Virker interessant.. Verdt et forsøk. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Har samme oppsettet (trådløs linux styrt fra windows som webserver), og bruker ssh nåe jeg skal 'jobbe' på linuxen. Funker utmerket Lenke til kommentar
Spacerunner Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Prøv Radmin! Det er enkelt og sikkert å bruke. Gå på www.radmin.com for å prøve PM meg for fullversjon... Lenke til kommentar
Fryktlaus Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Klarconnect fungerer fint som filserver for windows-nett, epostserver, webserver, ftp-server, printerserver og gateway med hastighetsregulering på inn og ut av nettverket. Og det beste er at du bruker web-grensesnitt for å sette den opp. (Fins på norsk.)(Linux-basert) Alternativet er windows 2000 server med tsweb eller terminalservice som fjernstyrt brukergrensesnitt. For å bruke tsweb, må du installere dette på serveren. (mindre en 5 mb) Og du skriver da i explorer http://192.168.1.1/tsweb (Dersom dette er IP-adressen til serveren din) Med terminalservice, kan du i XP gå inn på start--> Programmer--> Tilbehør--> Kommunikasjon--> Tilkobling til eksternt Skrivebord. Lykke til Endret 16. august 2005 av gjbuset Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Klarconnect fungerer fint som filserver for windows-nett, epostserver, webserver, ftp-server, printerserver og gateway med hastighetsregulering på inn og ut av nettverket. Og det beste er at du bruker web-grensesnitt for å sette den opp. (Fins på norsk.)(Linux-basert) Har du noen link? Finner ingenting på "Klarconnect" på google, kvasir, og bare et nederlansk .doc på altavista... Lenke til kommentar
genstian Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 openssh på serveren og PuTTY på windows maskinen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå