Musty Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Min far holder for tiden på å sette opp et trådløst nettverk. Når han ikke får det til spør han selvsagt meg/dere om hjelp Det er snakk om en telenor linje med et Speedtouch 510i, og en D-link 624+ trådløs router. hvis han ikke kobler i d-link fungerer alt som det skal. Problemet er altså at han ikke klarer å sette opp d-linken til å fungere sammen med speedtouchen. Med d-link koblet til får han ikke nett i det hele tatt. Han har selvsagt prøvd å koble kabelen i LAN istedet for WAN port, uten hell. Han spør meg om det er noen her som har den samme kombinasjonen (det må det da være? ) som kan sende meg config filen til d-linken sin? Når jeg skriver dette må jeg si at jeg spør meg selv om han virkelig trenger den speedtouchen? Burde ikke d-linken kunne gjøre hele jobben selv? Uansett hadde det vært fint om noen kunne sende meg config filen til en fungerende D-link 624+ på en telenjor linje. Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Dlinken har ikke modem, så du må nok ha speedtouchen... Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Hvor gammelt er modemet? Dersom det er fra før april 2004, eller av en eller annen grunn er satt i bridge, må dlink routeren settes opp med pppoe, [email protected] og passord. Hvis ikke, skal routeren konfigureres med dynamisk ip/DHCP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå