Azton Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Jeg er ute etter et billig skjermkort til HTPC-en min. Eneste krav er at det støtter TV-ut, og at det er rimeligst mulig. Er FX5200 et OK valg? Er det mye forskjell på S-Video utgang, og komposit? Vet ikke om jeg fikk navnene helt riktige, men dere forstår vel hva jeg spør etter. - Azton Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Det er ikke noen markant forskjell mellom s-video og kompositt, ingen av delene vil gi deg særlig bra bilde. Hvis du har en vanlig CRT-TV uten mulighet for VGA/DVI/komponent bør du vurdere en overgang til RGB-scart for best bildekvalitet. Mastiff har testet en adapter i HTPC-guiden sin, denne funker imidlertid ikke med alle skjermkort. Jeg mener å huske at Radeon var støttet. Selv bruker jeg et Radeon 7000 i HTPC-en, det kostet meg 150 kr på bruktmarkedet. Endret 15. august 2005 av Rikky Lenke til kommentar
Azton Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Ok. Jeg har en vanlig CRT TV ja. For å være ærlig så er jeg ikke så veldig kresen på tvbildet, bare det ikke blir helt "uleselig" ;P Hvordan er det å lese tekst med vanlig S-Video? Ja, jeg sitter å ser på det skjermkortet, ser det ligger på rett over 200 i prisguiden. Ser Sapphire sitt har S-Video, + det er vifteløst Edit: Kjøpte meg nettopp et XFX GeForce MX4000 64MB. Fikser nok biffen det Endret 15. august 2005 av Azton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå