Gå til innhold

Billig skjermkort til HTPC

Azton

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter et billig skjermkort til HTPC-en min. Eneste krav er at det støtter TV-ut, og at det er rimeligst mulig. Er FX5200 et OK valg? Er det mye forskjell på S-Video utgang, og komposit? Vet ikke om jeg fikk navnene helt riktige, men dere forstår vel hva jeg spør etter.

- Azton

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noen markant forskjell mellom s-video og kompositt, ingen av delene vil gi deg særlig bra bilde. Hvis du har en vanlig CRT-TV uten mulighet for VGA/DVI/komponent bør du vurdere en overgang til RGB-scart for best bildekvalitet. Mastiff har testet en adapter i HTPC-guiden sin, denne funker imidlertid ikke med alle skjermkort. Jeg mener å huske at Radeon var støttet. Selv bruker jeg et Radeon 7000 i HTPC-en, det kostet meg 150 kr på bruktmarkedet.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Ok. Jeg har en vanlig CRT TV ja. For å være ærlig så er jeg ikke så veldig kresen på tvbildet, bare det ikke blir helt "uleselig" ;P Hvordan er det å lese tekst med vanlig S-Video?

Ja, jeg sitter å ser på det skjermkortet, ser det ligger på rett over 200 i prisguiden. Ser Sapphire sitt har S-Video, + det er vifteløst :)

Edit: Kjøpte meg nettopp et XFX GeForce MX4000 64MB. Fikser nok biffen det :)

Endret av Azton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...