Gå til innhold

Asus GF4 TI4400 Tv-out Problemer

MrLee

Anbefalte innlegg

Jeg vet at det er nevnt før, men jeg fant ikke noe vettungt på søk'en.

så here goes, Plain'n simple: Jeg får ikke TV-out funksjonen til å fungere på Asus kortet mitt..

Det fulgte med en liten kabel snutt som jeg kunne koble TV-out kabelen i, + en s-video eller hva der nå er...den som ser ut som en phono plugg...

Uansett, jeg prøvde å klone bildet i nView properties, men no go. Jeg prøvde også uten denne ledningen mellom kabelen og kortet...heller ikke noe som funka....hjelp noen? er dette et vanlig problem med en latterlig enkel løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har akkurat vært igjennom den samme mølla selv, med et annet kort, men nview er vel nview.

Jeg bruker en scart-converter bak tv`en, kjører s-vhs kabelen inn her. setter tv`en på av1 og da funker det. Sjekk at nView faktisk finner tv`en. Med mindre det er s-vhs utgang på skjermkortet ditt må du bruke kabelen som følgte med for å få konvertert til s-vhs. I nView brukte jeg standard(kloning).

Var ihvertfall as simple as that for meg, lykke til!!!

Lenke til kommentar

Kan noen komme med en GOD og ENKEL forklaring på dette. Sitter med akkurat samme problemet selv.

Hørte at du kunne glemme å få det til om du kjørte det ut på et 50Hz TV. Stemmer dette??? Blir så stressa no.

Har en kabel med scart som går i TV og en bunke med andre kabler som skal i mitt ASUS ti4200 kort...

AAAARGH!

Lenke til kommentar

hmm

Jeg Formaterte harddisken min igår (grunnet et annet problem). Når jeg idag prøvde å bruke TV-out Funksjonen, fungerte denne uten problemer. Jeg brukte samme drivere som tidligere...eneste forskjellen er at jeg nå har installert SP3 til Win2K, selv om at jeg ikke tror det er grunnen til at det plutselig fungerte.

Jeg slo av PC'en da jeg koblet om TV-Out kabelen fra mpg2 kortet til Skjermkortet...kanskje det har noe med saken å gjøre...kabelen må så i helt fra oppstart...det er iallefall det eneste jeg kan tenke meg som kan være løsningen....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-07 23:22, Zona skrev:

Hørte at du kunne glemme å få det til om du kjørte det ut på et 50Hz TV. Stemmer dette??? Blir så stressa no.

Tv-ut fungerer på både 50 og 100Hz tv'er. Jeg bruker ett 50Hz tv med mitt Abit kort (også NView) og det fungerer fint. Jeg hadde også store problemer når jeg skulle prøve å koble til (bare masse flimring på tv), men fant til slutt ut at S-Videokabelen var for lang. Samme kabel fungerte med mitt Dualhead kort fra Matrox, men Matrox kortene har sikkert sterkere signal på TV-Utgangen. Da jeg prøvde Composite kabel i stedet fungerte det fint. Composite kabel er ganske lik den ene kabelen i en stereo-phono kabel så jeg bruker faktisk den ene delen av en stereo-phono (lyd) kabel nå for jeg har ingen composite kabel som er lang nok. Det fungerer helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...