Gå til innhold

Skal lage budsjettpc, mangler jeg noe viktig?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Skal sette sammen en pc til brodern, og tenkte det var lurt å spørre det eminente forumet på hw.no før jeg kjøper delene. Er dette en grei sammensetning? Og mangler det noe essensielt bortsett fra programvare og skjerm?

Det eneste jeg kan komme på er en kabinettvifte, noen anbefalinger? Og er det strengt tatt nødvendig hvis han ikke skal overklokke?

Asus Mainboard S-939 nForce4 SLI Dual PCI-E Audio 2xGbLAN 2x1394 SATA Raid, A8N-SLI DELUXE 

AMD CPU Athlon-64 3000+ S-939 1.8GHz 512kB Boxed

Apacer Memory 512MB PC-400 DDR PC3200 Orginal, 512MB PC-400 

Logitech Cordless Desktop EX 100 USB / PS / 2 Norwegian Retail

Aopen VGA-Card GeForce 6600GT 128MB PCI-E DVI TV-Out (HDTV)

Samsung Harddisk 160.0GB 7200RPM SATA 8MB 3.5"

Nec DVD Recorder ND-3540A 16X Black Dual Layer DVD R / RW Bulk

Chenbro Gaming Box Black/Orange - 350W Strømforsyning

Helst ingen "kjøp dyrere ditt, kjøp dyrere datt" som er vanlig her i gården, hvis ikke det bare er snakk om småpenger som 100 eller noe.

På forhånd takk :D

Endret av ZyberZombie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm

Trenger litt mer info..

Hva skal han bruke pc'en til?

Har du en link til en handleliste, så er det lettere å forholde seg til et budsjett.. Umiddelbart vil jeg kanskje vurdert 1024mb minne, det vil virkelig lønne seg!

Hva gjelder vifter vil en low-flow vifte fra papst eller silentX holde fint uten overklokking..

Lenke til kommentar
Hmm

Trenger litt mer info..

Hva skal han bruke pc'en til?

Har du en link til en handleliste, så er det lettere å forholde seg til et budsjett.. Umiddelbart vil jeg kanskje vurdert 1024mb minne, det vil virkelig lønne seg!

Hva gjelder vifter vil en low-flow vifte fra papst eller silentX holde fint uten overklokking..

Er i grunnen enig, men jeg føler allerede jeg har gått litt utover budgettet. Så dette kan han oppgradere seinere sjøl...

Lenke til kommentar
Hva gjelder vifter vil en low-flow vifte fra papst eller silentX holde fint uten overklokking.

Det finnes vel strengt tatt ikke low-flow vifter fra SilenX? :hmm: Godt valg, men litt dyre hvis trådstarter ikke vil bruke så mye mer penger på datamaskinen, da er det bedre å satse på MIST elle Papst :thumbup:

Ville lagt et annet kabinett, men hvilket er jeg ikke sikker på nå. Men budsjett og bruksområde hadde vært greit å ha ;)

Lenke til kommentar

Vel, jeg tror jeg ville lagt litt mindre penger i HK og kjøpt 1024mb minne.

Men, om du kommer med et budsjett så blir alt litt lettere :thumbup:

Så ville jeg sjekket ukens tilbud hos de viktigste nettbutikkene.. Du kan spare 150kr på et club3d 6600gt kort.. Verdt pengene tror jeg... Legg disse til minnet ditt..

Legg inn alle komponentene i en handlekurv i prisguiden, og link til den, så kan man ta en og en del, og se etter tilsvarende alternativer som er billigere...

Billigste ram alternativet jeg ville kjøpt er rundt 850 kroner. 1024 mb fra Geil, Twinmos eller en annen annerkjent produsent.

Kabinettet virket greit og billig, men kjøp asfaltmatter på biltema, og ta noen striper på 10-25 cm rundt i kabinettet. Hva gjelder vifter så ikke kjøp vifter som selger pga utseende, men kjøp en plain svart papst vifte. Det er en god stillegående vifte. :thumbup:

Lenke til kommentar

Kennethdamyr, skal ikke leke dum her, men skjønner ikke helt hva du snakker om her. Hva er feil med emnetittelen? Gi et forslag erru grei, så skal jeg såklart fikse det.

Uansett, tilbake til selve pc'n, åssen type vifte trenger jeg? Tenker på om den passer og sånn. Alle typer papst kabinettvifter passer?

Men glem ram'en, det tar jeg seinere. Fint å gi i julegave ;)

EDIT: Glem det. Kjøpte en 120mm og en 92mm vifte fra papst, så nå blir det kaldt og fint. Leste i et review på hw.no at det er plass til disse viftene. Har dårlig tid, må settes i sammen før helga, så da bestilte jeg nå...

Endret av ZyberZombie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...