Gjest QbeC- Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Hei. Leste noe på nett. Det stod følgende: Nissan Skyline Er det lov å kjøre Nissan Skyline R32-4 GTR her i Norge? Hvor mye koster det å få over en Supra til Norge uten å krepere økonomisk? Innsendt av: Lasse Kleven Det er det ikke. Du kan kjøre den på bane, men du får den ikke registrert. Den tilfredsstiller ikke avgasskravet. Den eneste i Norge står her på messa. Det går ikke å få en ny Supra til Norge billig. Det koster en million for å få en brukbar Supra. Jan Erik (Hentet fra Autofil Favorittbiler - Dagbladet.no) Endret 15. august 2005 av QbeC- Lenke til kommentar
Biffen89 Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Jeg trodde at Nissan Skyline forurenset mer enn det er lov til å gjøre i Norge, og var det derfor ikke lovlig. Men det er jeg ikke sikker på. Men jeg har sitt en Skyline r32 her i Stavanger mange ganger, men kun med prøve skilter Lenke til kommentar
SkorpuZ Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 r 32 ja men ikke r34 det er den det er snakk om her da??? kan jo være at utslippet ikke er helt odkjent her i norge men hvis den er blitt godkjent i et annet eu land eller i usa så blir den godkjent her... kan være noen litt rare regler der sikkert... går forresten en r33 her hvor jeg bor med ordentlige skilter. Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Er snakk om fra r32 tom r34 Lenke til kommentar
henningml Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 At det har med avgass-kravet er bare tull igrunn.. Japan har mye strengere avgass-krav enn hva Norge har. Det har med at Skyline ikke er typegodkjent her i landet. På grunn av EU/EØS-regler plikter Norge å godta biler som er teknisk godkjent i et annet europeisk land. Så da kan man gjøre to ting: Kjøpe Skyline fra Japan eller Dubai, ta denne inn til Tyskland og Tüv-godkjenne den der før man tar den til Norge. Kjøpe Skyline fra England. Sjekk skyline-forumet på http://forum.200sx-ogn.org for mer info om import, priser, hvem som kan hjelpe, osv. Eller komme på www.japsetreff.no og spørre en av skyline-eierne der Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Det har med at Skyline ikke er typegodkjent her i landet. Stemmer det... Hvorfor skal det ikke være lovlig og få en skyline med norske skilter? Første je hørte var det at det var ingen forsikringsselskap som ville ha bilen pga av at bilen var spesiell og delekostnader var høye hvis det skulle skje noe. Ta f.eks ferrari. Hvor mange går det av de her til lands med norske skilter? Det er en del. Ferrari er et av de bilmerkene som har HØYEST delekostnader men allikvel blir forsikret med en gang. Det andre som jeg hørte og stemmer er som "henningml" sier. Bilen er ikke typegodkjent her til lands. Skyline er bare type godkjent i 3 land, det er Australia, England og Japan! Etter det je har hørt og fått bekreftet! Vet ikke hvor mange, men det ruller noen Skyline'r med norske skilter på veiene i dag så det må jo være et bevis på at det går ann! Endret 16. august 2005 av Leffy Lenke til kommentar
henningml Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Det ruller vel 2 biler på ordinære hvite skilter. Ellers er det et par som er registrert på motorhistorisk grunnlag, men dette er ikke lenger mulig. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Ser i første post av trådstarter. Dette med Supra, det kommer vell mye annpå hvilken man har, er det MK3 eller MK4 (mener det er 3 og 4). MK3 kan man få trimmet til rundt 400HK for langt under millionen, men MK4 kan fort komme opp i pris, da denne er vell den villeste Supra'n. Er en ikke langt unna he hvor jeg bor som har en trimmet MK3, dn kom seg på langt under millionen. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 en mk4 supra ferdig regget med skilter og rattet på riktigside kommer på ca 500.000 .. og det er en BRA! modell... bla er norges mest velholdte mk4 supra tilsalgs nå for 446.000kr http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.p...emplate=default er en annen også til salgs for ca den prisen http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.p...emplate=default er det en ting Jan erik larsen ikke kan så er det noen som helst fakta angående biler.. NEI! skyline (GTR R32 til R34) har ikke V6 .. NEI de yter ikke 500HK hvis men fjerner en pling og en plong og en dert.. NEI! Dodge Ram SRT-10 har ikke kompressor.. NEI! det er ingen versting accord man kan få kjøpt i japan som ikke selges i norge.. (euro-R heter euro for en grunn) JA man kan regge en GTR .. må bare importere en riktig.. faktisk kan du få kjøpt en 2002 modell Supra turbo fra japan og få den med skilter ferdig for ikke mer enn 398 138kr... da må du regne med litt ekstra for frontlys også (noe du må bytte) venligst ALDRI ta Jan erik larsen seriøst.. han vet ikke hva han snakker om Lenke til kommentar
§xs§ Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Hei. Det går fint ant og registrere skyline i norge, men det er ikkje den letteste jobben i verden. Vist du går inn her: www.slingshot.no eller www.japanimport.no eller www.japanauto.no så leverer dei skyline på skilt. Skal du gjer det sjøl så er det noken papir du må ha og få tak i noken E godkjente front-lykter, dei trure eg hella lager. Ellers så er jo www.200sx-ogn.org sitt forum den beste plassen og spøre om skyline. Og til dåke som diskutere supra så er vel www.ts-ogn.no den beste plassen. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Søkte litt på uncle google, han svarte at en skyline er ikke lov til å være/bli registrert i norge. Er det sånn at det bare er gt-r 'serien som ikke er lov til å bli registrert? Så det er lov til å registrere en gts, "annonse" Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 En kompis av meg i Lier importerte 2 stk GT-R Skyline. En R-33 og en R-34. Mener disse fikk skilet på motorhistorisk grunnlag. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Hva går egentlig "motorhistorisk grunnlag" ut på? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Motorhistorisk grunnlag. Fant dette "Det betyr at bilen er såpass sjelden her i landet at den tas inn som et samle-objekt. I prinsippet skal vel bilen være i orginal stand, og bare et fåtall biler kan registreres slik." Lenke til kommentar
Nils`n Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Går det ikke ann å bygge om en primera til en skyline Endret 13. november 2005 av Nils`n Lenke til kommentar
exs Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Går det ikke ann å bygge om en primera til en skyline 5146261[/snapback] NEI Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Går det ikke ann å bygge om en primera til en skyline 5146261[/snapback] Det skal vel egentlig gå ann hvis dette går ann. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Det er fortsatt en NSX, og en Primera som ligner på en Skyline vil fortsatt være en Primera. Jeg kan få Starlet`en min til å ligne på en Supra hvis jeg legger nok penger og arbeid i det, men det vil fortsatt være en Starlet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå