toneta Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Vi har tidligere benyttet ISDN, for å ha muligheten til å kunne ha to samtaler samtidig. Med ISDN var det jo sånn hvis noen ringte hovednr vårt, og vi en av oss tok telefonen, og det så kom inn en ny samtale på hovedtlf nr vårt så kunne den andre av oss ta denne samtalen på den andre telfeonen. Nå med IP-telefoni fra next gentel, så er det blitt slik at om noen ringer oss på hovednr, så er liksom den linjen opptatt, så hvis det ringer en til samtale, så kan ikke vi få tatt denne. Ringer noen oss på nr 2 nr så får vi selvfølgelig tatt den, men de fleste har jo bare det ene nr vårt. Dessuten så får de jo ikke optattsignal selv om hovednr er i bruk, så hvordan skal de vite at de må ringe det andre nr? Finnes det noen IP-Telefoni tilbydere som lar deg få den funksjonaliteten vi kjenner fra ISDN? Hele vitsen vår med å bestille to nr var jo at vi skulle kunne få to inngående samtaler samtidig. Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Det har med funksjonalitetet på ATAen din å gjøre. Sjekk med NGT om din boks tillater det. Lenke til kommentar
toneta Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 hva betyr ATA? Lenke til kommentar
toneta Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Noen som vet hvilke ip-telefoni tilbydere som tilbyr denne funksjonaliteten? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 ATA = Analog Telefon Adapter.. :!: Bredbåndsadapteret med andre ord! Lenke til kommentar
toneta Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 HAr skjønt ATA nå, men hvordan finner jeg ut hvilke adaptere som kan tilby funksjonaliteten jeg vil ha? Håpet noen av brukerene her med erfaring kunne si meg hvilke som virket til mitt formål:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå