furier Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Halla! Jeg bare lurer på om det er noen her som kjenner til 3G nettene her i norge, noen som har erfaringer? Hvem er billigst av tele2, netcom, og telenor ? Hvor får man billigest mulig 3G kort til din bærbare pc ? ( PCMCIA-port ) Er det billigst det nett levrandørene leverer ? eller finnes det billigere alternativer ? Jeg er en som holder i nuet på å krepere her på GSV militær leir i finnmark uten internett... Jeg har 0 kontakt med omværdnen og vil gjærne komme meg på nett igjen. Jeg er forøvrig veldig glad i å spille så noe tid går det vel med til det også. Jeg vil da spille mest World Of Warcraft, vil det da være lurest med et abonnomang hvor man kan laste ned så mange MB som du vil eller betale per MB du laster ned ? en link... netcom 3g nett Endret 15. august 2005 av furier Lenke til kommentar
T42 Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 3g nettet er vel ikke skikkelig utbygd i norge enda. Fungerer bare i by strøk. Å kjøpe seg pc kort til bærbar kan være dyrt. kjøp isteden Telefon med 3g nett så har du alt i ett. den kan du også bruke som modem på pc`n via kabel eller bluetooth Lenke til kommentar
furier Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 3g nettet er vel ikke skikkelig utbygd i norge enda. Fungerer bare i by strøk.Å kjøpe seg pc kort til bærbar kan være dyrt. kjøp isteden Telefon med 3g nett så har du alt i ett. den kan du også bruke som modem på pc`n via kabel eller bluetooth Jeg har sjekket hvor det er dekkning og den er faktsik ok det er hvertfall bra dekning hvor jeg er nå men jeg vet ikke hvor rask linja blir ettersom det er forskjellig standard på senderene rundt forbi... Men uansett det blir vel ikke andre priser om man bruker en 3G telefon ? o_O Ossen er det med abomnnomang osv ? Lenke til kommentar
furier Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Hmmm.... pleier og få masse respons her på hardware.no om ting jeg lurer på, men det ser ikke ut til at det er noen som har erfaringer med 3G eller tips som jeg kan ha nytte av om dette emnet. Lenke til kommentar
kryppe Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Hva med å prøve mobil forumet? http://forum.hardware.no/index.php?c=5 Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Å spille over UMTS nettet er det nok bare å glemme, det vil gi alt for høy ping. Derimot på CDMA450 så sier de at det skal bli ping som kan sammenlignes med en vanlig ADSL linje i følge Nordisk Mobiltelefon. CDMA450 har den fordelen at det vil dekke så godt som hele landet med en gang, og dataoverføringen vil være mye høyere enn med UMTS (2.4 mbit). De kjører i gang pilottesting av nettet nå i slutten av august, så jeg regner med at det ikke tar alt for lang tid før det blir tilgjengelig. Prisene vet jeg ikke så mye om annet enn at det vil bli fast pris på dataoverføring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå