Gå til innhold

Har jeg rett på ny pc?


Anbefalte innlegg

Jeg sendte min 1 ukers gamle pc til reperasjon da det viste seg å være en feil med viftestyringen i min shuttle sn25p (barbone pc)

nå er 2 uker gått og jeg har kontaktet impotør/reperatør av shuttle.

Der fikk jeg vite at disse pcène blir sendt tilbake til Shuttle "i utlandet" for reperasjon og jeg må derfor regne med att dette tar 4 til 8 uker før jeg får pcèn tilbake.

Er ikke dette urimelig lang tid å vente?

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du har alltid angrerett

Under forutsetning at varen er kjøpt som fjernkjøp

Om det er i fysisk butikk har ein ikkje angrerett, den som ein del butikker (slik som Elkjøp) kjører er noko som dei har sjølv lagt til og ikkje er noko som er lovpålagt.

Lenke til kommentar
Den er kjøpt hos mshop.no

Er det ikke 10 dagers angrerett der?

 

minst 14 dager ved fjernkjøp

 

du har alltid angrerett

forutsatt at det er innenfor områdene til angrettsloven, ja.

 

Det er urimlig om det tar mer enn fire uker i følge forbrukerrådet... Sjekk ut forbrukerportalen.no for endel like saker

 

Forhandlere og forbrukerrådet havner mellom 2 til 3 uker. Ikke 4 uker. Det er for lenge (dog avhenger av omstendigheter osv)

Lenke til kommentar
Jeg sendte min 1 ukers gamle pc til reperasjon da det viste seg å være en feil med viftestyringen i min shuttle sn25p (barbone pc)

nå er 2 uker gått og jeg har kontaktet impotør/reperatør av shuttle.

Der fikk jeg vite at disse pcène blir sendt tilbake til Shuttle "i utlandet" for reperasjon og jeg må derfor regne med att dette tar 4 til 8 uker før jeg får pcèn tilbake.

Er ikke dette urimelig lang tid å vente?

4-8 uker på å reparere en pc er jo absurd. Har du fått lånepc? Hvis ikke, vil man nok anse hevningsterskelen for overskredet. Du skal ikke svi for at selger har elendige reparasjonsrutiner.

Lenke til kommentar
Jeg sendte min 1 ukers gamle pc til reperasjon da det viste seg å være en feil med viftestyringen i min shuttle sn25p (barbone pc)

nå er 2 uker gått og jeg har kontaktet impotør/reperatør av shuttle.

Der fikk jeg vite at disse pcène blir sendt tilbake til Shuttle "i utlandet" for reperasjon og jeg må derfor regne med att dette tar 4 til 8 uker før jeg får pcèn tilbake.

Er ikke dette urimelig lang tid å vente?

4-8 uker på å reparere en pc er jo absurd. Har du fått lånepc? Hvis ikke, vil man nok anse hevningsterskelen for overskredet. Du skal ikke svi for at selger har elendige reparasjonsrutiner.

Jeg sier meg enig her ,pc fremstår som ubrukt da jeg leverte den tilbake med alt tilbehør i orginal eske ,feilen på pcèn var der fra dag 1 ,men jeg forsøkte selv å finne feil ,med bios instillinger og bios oppgradering i første omgang ,når dette viste seg å være mislykket ble pcèn retunert til shuttle impotør for reperasjon.

jeg mener også det er uholdbart at shuttle impotøren ikke ordner bedre opp i slike saker ,det er ikke jeg som skal lide av at de har levert meg en pc med feil.

her bør de sende en ny pc snarest.

jeg har ikke fått noe tilbud om låne pc.

Jeg er mildt sagt fortvilet over en slik kundebehandling.

 

Hadde for en stund tilbake en bærbar HP pc ,den ble også levert ut av landet for reperasjon men var tilbake allerede etter en uke .

så det er en langt mer profesjonell håntering fra HP sin side.

 

Spekulerer i om det er slike åraker som gjør at komplett ikke lengre forhandler shuttle pcèr

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Jeg sendte min 1 ukers gamle pc til reperasjon da det viste seg å være en feil med viftestyringen i min shuttle sn25p (barbone pc)

nå er 2 uker gått og jeg har kontaktet impotør/reperatør av shuttle.

Der fikk jeg vite at disse pcène blir sendt tilbake til Shuttle "i utlandet" for reperasjon og jeg må derfor regne med att dette tar 4 til 8 uker før jeg får pcèn tilbake.

Er ikke dette urimelig lang tid å vente?

Du har rett på å få omlevert pc, altså ny, om de påstår det tar så lang tid. Dette er nemlig mer enn rimelig tid til reparasjon, og dermed så må de gi deg ny maskin.

 

Evt, om de setter seg på bakbeina, hev kjøpet (dette har du også krav på om de ikke gir deg omlevering heller), og bruk penga på en mer seriøs butikk.

 

EDIT: Veeeeldig mye rart skrevet fra en del andre her.

 

Du har 14 dagers angrerett, ikke 10, ikke 30, ikke 100. Angreretten gjelder kun ved kjøp over internett og annet fjernsalg, og jeg anbefaler ikke å benytte den dersom man bestillte en egenkonfigurert pc. Da trekker gjerne butikken en rimelig stor sum av beløpet for kostnadene de hadde med å bygge pcen.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg sendte min 1 ukers gamle pc til reperasjon da det viste seg å være en feil med viftestyringen i min shuttle sn25p (barbone pc)

nå er 2 uker gått og jeg har kontaktet impotør/reperatør av shuttle.

Der fikk jeg vite at disse pcène blir sendt tilbake til Shuttle "i utlandet" for reperasjon og jeg må derfor regne med att dette tar 4 til 8 uker før jeg får pcèn tilbake.

Er ikke dette urimelig lang tid å vente?

Du har rett på å få omlevert pc, altså ny, om de påstår det tar så lang tid. Dette er nemlig mer enn rimelig tid til reparasjon, og dermed så må de gi deg ny maskin.

 

Evt, om de setter seg på bakbeina, hev kjøpet (dette har du også krav på om de ikke gir deg omlevering heller), og bruk penga på en mer seriøs butikk.

 

EDIT: Veeeeldig mye rart skrevet fra en del andre her.

 

Du har 14 dagers angrerett, ikke 10, ikke 30, ikke 100. Angreretten gjelder kun ved kjøp over internett og annet fjernsalg, og jeg anbefaler ikke å benytte den dersom man bestillte en egenkonfigurert pc. Da trekker gjerne butikken en rimelig stor sum av beløpet for kostnadene de hadde med å bygge pcen.

På mandag er det 4 uker siden jeg sendte den til reperasjon ,jeg har ikke får igjen pcèn ennå , via mail har jeg skrevet at jeg ønsker å heve kjøpet eller at de sender meg en ny ,men det nekter de å gjøre ,de mener nok dette er impotøren sitt ansvar ,og impotøren mener nok jeg må vente til pcèn er reparert.

Lenke til kommentar

Når man reklamerer på et produkt, reklamerer man til selger, altså butikken som kjøpte deg pcen. De har IKKE lov til å fraskrive seg ansvaret og skyvet dette over på produsent, du har rett til å få saken tatt gjennom selger, og du har rett til å heve kjøpet.

 

Dropp snakket om ny pc, da dette er det samme i følge forbrukerkjøpsloven som å få den du har nå reparert, og ta kun hevingskravet.

 

Jeg ville ikke bedt om en ny pc fra en slik butikk.

 

Ta kontakt med forbrukerrådet, det er viktig å gjøre dette nå med en gang!

Lenke til kommentar

Det er jo fantastisk at denne leverandøren ikke har etablerte rutiner på "blåmandager". Med mindre man har grunn til å mistenke brukerfeil, som tar tre sekunder å bekrefte, burde pc'en vært byttet med en gang.

Jeg er enig i Alastor, du vil ikke ha mere med denne butikken å gjøre. Hev kjøpet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...