arnizzz Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Har bestemt meg for å kjøpe denne: http://www.hifiklubben.com/no/Produkter/Hj...ver.htm?id=5091 Godkjent i gjengen? Anbefalte høytallere til denne? Edit.. 3803, ikke 3805.. Stor forskjell på disse? Endret 15. august 2005 av arnizzz Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) DENON AVR-3803 er utvilsomt en bra reciver ja,men den begynner å dra på årene. Sjekk denne testen. Hva må du betale for den? Hvor mye penger skal du bruke på høyttalere? Endret 15. august 2005 av Morten K Lenke til kommentar
CFD Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Du linker til 3805 og skal kjøpe 3803? 3803 er forgjengeren og klarer seg greit. Ville gitt ca 5000kr for denne (kanskje 5500). Av høytalere kan du velge høytalere som passer din musikk.. Er ikke noe fasitsvar Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Han ville ha 6000 for den. Får vel prøve å prute litt da. Og ja jeg linket feil. Høytallerbudsjett: Tja. Jeg vil gjerne ha noen høytallere som klarer å utnytte recieveren opp mot det maksimale. Men 5-6 tusen er vel en god ca. pris? Evt kjøpe noen som er litt billigere for så å bruke de som bakhøytallere når jeg har penger nok til å oppgradere. Bruksområdet blir en del film, all slags musikk (fra tung rock/metal til hip-hop) og mye Xbox/Xbox 360 spilling. Endret 15. august 2005 av arnizzz Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Han ville ha 6000 for den. Får vel prøve å prute litt da. Men 5-6 tusen er vel en god ca. pris? Den prisen var litt vel drøy ja,da hadde jeg heller kjøpt en helt ny Yamaha RX-V1500. Den har kostet 8500 kr og er derfor et av de beste kjøpene akkurat nå. For 5-6 tusen vil jeg anbefale Patos Basic 410 til 5300 kr (de får man også i sort farge). Jeg har hatt haugevis av høyttalere de siste årene og har nå Patos Lyric 402. Jeg har aldri vært så fornøyd med et høyttalerpar som med Patos. De har en fin og oppløst lyd,men samtidig en skikkelig feit og dyp bass. Derfor passer de meg perfekt. Anbefaler derfor at du prøvelytter på et par Patos hvis du har muligheten! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Høyttalere ville jeg ambefalt PSB Image T45 Har de selv. Og de er referanse høyttalere i sin klasse bade i lyd og bilde og Fidelity. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Takker for svar. Vurdere nøye den Yamaha RX-v1500. Men den linken du ga var litt sånn rar. Virket ikke som om komplett fører den lenger? Eller er det krøll i datasystemet deres kanskje? Jeg fant denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310747&cks=PRL Men den er vel et noe dårligere kjøp? (vill gjetting) Ellers fant jeg denne: http://www.mamoz.no/mamozv3/default.asp?pa...ACK&ref=dinpris Men til 500 kroner dyrere en komplett. Som jeg forsto det så mente du at Komplett solgte den for 6000. Og mens vi er i varmen. Hva er forskjellen på en reciever og en vanlig forsterker? Edit: Det kan virke som om norek.no har n00bet når de har solgt denne til komplett og mamoz. hmm. Mamoz har enda ikke endret den. Muligens slå til så fort som mulig? Endret 16. august 2005 av arnizzz Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Og mens vi er i varmen. Hva er forskjellen på en reciever og en vanlig forsterker? med og uten radio Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Men den linken du ga var litt sånn rar. Virket ikke som om komplett fører den lenger? Eller er det krøll i datasystemet deres kanskje? Komplett hadde bare 1 igjen av den reciveren og det ser ut til at den er solgt,derfor ser linken rar ut. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 ok. men nå er Yamaha RX-V1500 bestillt for 6500 inkl. frakt. Lenke til kommentar
hamort Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) For 5-6 tusen vil jeg anbefale Patos Basic 410 til 5300 kr (de får man også i sort farge). Må bare si meg enig med Morten K. Har selv hatt et par patos lyric 301 som jeg var kjempe fornøyd med. Endret 16. august 2005 av hamort Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Yey. Jeg fikk den for 5400 inkl frakt. Er det flere Yamaha produkter det er verdt å se på? Jeg får de for innkjøpspris Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Yey. Jeg fikk den for 5400 inkl frakt. Er det flere Yamaha produkter det er verdt å se på? Jeg får de for innkjøpspris Wow,det var billig! Det kaller jeg et røverkjøp. Yamaha lager gode høyttalere og subber,så hvis du får de til innkjøpspris vil du nok gjøre enda flere røverkjøp. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Yamaha receivere har fått en drøss utmerkelser, det er vel noe av det safeste en kan bruke pengene på i lavere til middels prisklasser. Angående uttrykket "receiver": Jeg trodde det betø at at for-forsterker og hovedforsterker er integrert i samme kasse, ikke hvorvidt det er med eller uten radio. Mange surround receivere kommer uten radio, skulle ønske fler gjorde det slik at man selv kunne velge hva slags radio en ville ha. Særlig nå som DAB er på full fart inn på markedet (endelig). Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Ser på Yamaha NS-515F som fronthøytallere. Men har ikke funnet noen norske reviews enda. Og har ikke mulighet til å lytte på dem selv, da jeg ikke har funnet noen forhandlere i trondheim Lenke til kommentar
Mato Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Yamaha receivere har fått en drøss utmerkelser, det er vel noe av det safeste en kan bruke pengene på i lavere til middels prisklasser. Angående uttrykket "receiver": Jeg trodde det betø at at for-forsterker og hovedforsterker er integrert i samme kasse, ikke hvorvidt det er med eller uten radio. Mange surround receivere kommer uten radio, skulle ønske fler gjorde det slik at man selv kunne velge hva slags radio en ville ha. Særlig nå som DAB er på full fart inn på markedet (endelig). må no bare kommenter at det er flere utenlansker radio stasjoner som rettog slett hopper over DAB pga dårlig kvalitet , di venter heller på no bedre lydmesig kvalitet på DAB er vist ikke no bra , det er heller ikke plass til så mange kanler på det sendingsområdet di bruker Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Angående uttrykket "receiver": Jeg trodde det betø at at for-forsterker og hovedforsterker er integrert i samme kasse, ikke hvorvidt det er med eller uten radio. Mange surround receivere kommer uten radio, Når det ikke er radio heter det surroundforsterker. Se her for eksempel. Tenk over hva ordet reciver betyr. Endret 19. august 2005 av Morten K Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 ingen erfaringer med Yamaha NS-515? Det er slik at RX-V1500 trenger 6 ohms impedanse på høytallerne, right? Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Ok. Måtte nesten skrive her ettersom at jeg nå er eier av Yamaha RX-V1500 og Audio Pro Black Diamond V.2. Skal si at jeg er meget fornøyd med dette oppsettet. Blir etterhvert en 10" SVS sub Og en 43" pioneer plasma kommer snart. mmmmm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå