Gå til innhold

DENON AVR-3803. God?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han ville ha 6000 for den. Får vel prøve å prute litt da.

Og ja jeg linket feil.

Høytallerbudsjett: Tja. Jeg vil gjerne ha noen høytallere som klarer å utnytte recieveren opp mot det maksimale. Men 5-6 tusen er vel en god ca. pris?

Evt kjøpe noen som er litt billigere for så å bruke de som bakhøytallere når jeg har penger nok til å oppgradere.

Bruksområdet blir en del film, all slags musikk (fra tung rock/metal til hip-hop) og mye Xbox/Xbox 360 spilling.

Endret av arnizzz
Lenke til kommentar
Han ville ha 6000 for den. Får vel prøve å prute litt da.

Men 5-6 tusen er vel en god ca. pris?

Den prisen var litt vel drøy ja,da hadde jeg heller kjøpt en helt ny Yamaha RX-V1500. Den har kostet 8500 kr og er derfor et av de beste kjøpene akkurat nå.

For 5-6 tusen vil jeg anbefale Patos Basic 410 til 5300 kr (de får man også i sort farge).

Jeg har hatt haugevis av høyttalere de siste årene og har nå Patos Lyric 402.

Jeg har aldri vært så fornøyd med et høyttalerpar som med Patos.

De har en fin og oppløst lyd,men samtidig en skikkelig feit og dyp bass.

Derfor passer de meg perfekt. Anbefaler derfor at du prøvelytter på et par Patos hvis du har muligheten! :)

Lenke til kommentar

Takker for svar. Vurdere nøye den Yamaha RX-v1500.

Men den linken du ga var litt sånn rar. Virket ikke som om komplett fører den lenger? Eller er det krøll i datasystemet deres kanskje?

Jeg fant denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310747&cks=PRL

Men den er vel et noe dårligere kjøp? (vill gjetting)

Ellers fant jeg denne: http://www.mamoz.no/mamozv3/default.asp?pa...ACK&ref=dinpris

Men til 500 kroner dyrere en komplett. Som jeg forsto det så mente du at Komplett solgte den for 6000.

Og mens vi er i varmen. Hva er forskjellen på en reciever og en vanlig forsterker?

Edit: Det kan virke som om norek.no har n00bet når de har solgt denne til komplett og mamoz. hmm. Mamoz har enda ikke endret den. Muligens slå til så fort som mulig?

Endret av arnizzz
Lenke til kommentar
For 5-6 tusen vil jeg anbefale Patos Basic 410 til 5300 kr (de får man også i sort farge).

Må bare si meg enig med Morten K. Har selv hatt et par patos lyric 301 som jeg var kjempe fornøyd med.

Endret av hamort
Lenke til kommentar
Yey. Jeg fikk den for 5400 inkl frakt.

Er det flere Yamaha produkter det er verdt å se på? Jeg får de for innkjøpspris :)

Wow,det var billig! Det kaller jeg et røverkjøp. :)

Yamaha lager gode høyttalere og subber,så hvis du får de til innkjøpspris vil du nok gjøre enda flere røverkjøp.

Lenke til kommentar

Yamaha receivere har fått en drøss utmerkelser, det er vel noe av det safeste en kan bruke pengene på i lavere til middels prisklasser.

Angående uttrykket "receiver": Jeg trodde det betø at at for-forsterker og hovedforsterker er integrert i samme kasse, ikke hvorvidt det er med eller uten radio. Mange surround receivere kommer uten radio, skulle ønske fler gjorde det slik at man selv kunne velge hva slags radio en ville ha. Særlig nå som DAB er på full fart inn på markedet (endelig).

Lenke til kommentar
Yamaha receivere har fått en drøss utmerkelser, det er vel noe av det safeste en kan bruke pengene på i lavere til middels prisklasser.

Angående uttrykket "receiver": Jeg trodde det betø at at for-forsterker og hovedforsterker er integrert i samme kasse, ikke hvorvidt det er med eller uten radio. Mange surround receivere kommer uten radio, skulle ønske fler gjorde det slik at man selv kunne velge hva slags radio en ville ha. Særlig nå som DAB er på full fart inn på markedet (endelig).

må no bare kommenter at det er flere utenlansker radio stasjoner som rettog slett hopper over DAB pga dårlig kvalitet , di venter heller på no bedre

lydmesig kvalitet på DAB er vist ikke no bra , det er heller ikke plass til så mange kanler på det sendingsområdet di bruker

Lenke til kommentar
Angående uttrykket "receiver": Jeg trodde det betø at at for-forsterker og hovedforsterker er integrert i samme kasse, ikke hvorvidt det er med eller uten radio. Mange surround receivere kommer uten radio,

Når det ikke er radio heter det surroundforsterker.

Se her for eksempel. :)

Tenk over hva ordet reciver betyr.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...