Pysj Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Sporer barnas mobil Lurer du på hvor poden har dratt på fest? Hvis barnet ditt har tatt med seg mobiltelefonen ut, kan du nå følge med på hver eneste bevegelse fra PC-en. Les artikkelen her Lenke til kommentar
adale Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Dette er jo interessant, men vi er vel fortsatt avhengig av at nettoperatøren tilbyr en slik tjeneste. Netcom Mother er kanskje den eneste som har det? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Slik eg forstår baserer denne informasjonen seg på "krysspeiling" av basestasjoner, dvs man regner ut hvor du er basert på avstand til 2 eller flere baser. Har ikke dette vært mulig lenge? Kanskje ikke for hvermansen, men redningsaksjoner har kunnet bruke slike opplysninger lenge, så fremt mobilen er på. Kjekt å ha for noen. Men eg er litt usikkert på hvorvidt ungdom tillater foreldene denne overvåkningen. Eg i den alderen hadde aldri tillatt det. Eg ville heller som foreldre ikke brukt noe slikt, bortsett fra nødstilfeller. Dessuten vil da ungdom som virkelig ikke vil at foreldre skal vite hvor de er, bare trenge å slå telefonen av. edit: skriveleif Endret 15. august 2005 av nomore Lenke til kommentar
Erren Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Dumt at det fokuseres mest på at foreldre skal overvåke barna sine i artikkelen.. Blir nok veldig kjedelig for mamma å se på min.. Har dere opplysninger om hvor nøyaktig man kan se? Er det på millimeteren? Mest sannsynlig meter, sånn som politiets :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg