hjekker Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Hei, bruker et program i jobbsammenheng som er i utviklingsfasen. Mottar derfor til stadighet oppdateringer/patcher i form av dll-filer. Disse skal kopieres inn i en mappe og overskrive eksisterende dll. Deretter skal filen registreres (regsvr32). I det siste har jeg ikke kunnet registrere den nye fila. Får en feilmelding: "LoadLibrary(C:\folder\file.dll) mislyktes - Den angitte prosedyren ble ikke funnet." Har kjørt Dependency Walker uten at noen stor feil ble funnet. Noen som har peiling på hva som er galt? Oppfølgingsspm: Hva gjør egentlig regsvr32? Jeg har jo erstattet gammel dll med ny. Men virker da fila som den skal når den ikke er registrert? Kan jeg gjøre noen manuelle grep i regedit som tilsvarer det som regsvr32 gjør? Jeg er egentlig helt blank på dette. Har prøvd å sette opp pc-en på nytt. IT-avdelingen prioriterer ikke saken og jeg har dårlig tid... :-) Håper noen kan komme med et lurt tips!! hilsen meg Endret 15. august 2005 av hjekker Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Regsvr32-programmet eksekverer en installasjonsprosedyre i den angitte DLL-fil. Prosedyren tar selv ansvaret for å utføre en rekke påkrevde registerendringer, eksempelvis ved å introdusere og registere COM-referanser til ymse COM-objekter. Dette er nødvendig for at applikasjoner skal kunne finne DLL-filen og bruke dens ressurser. Jeg skulle tro dette er svært vanskelig å gjøre manuelt uten inngående informasjon om den relevante fil. For meg høres det ut som om DLL-filen kan være skadet/ikke riktig kompilert, men du kan jo alltids forsøke først å avinstallere den forrige DLL-filen (såfremt du fremdeles har filen for hånden), før du registerer den nye filen: regsvr32 /u [sti til DLL-fil] Lenke til kommentar
hjekker Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Takk for svar. Jeg også "håpet" at det var noe feil med fila. Men flere andre som tester samme program har ikke tilsvarende problemer som meg. Hos dem går det altså greit å registrere fila. Dermed er saken isolert til min pc. En ting jeg vet jeg har gjort er å kjøre RegSupreme (regcleaner) og fjernet en mange "unødvendige" oppføringer. Kanskje dette har ødelagt et-eller-annet. Uansett har jeg i hvert fall satt opp pc-en helt på nytt etter dette. Dvs formatert HD og installert XP på nytt. Kan det likevel være at registry ikke ble slettet? Ligger det i BIOS, eller noe annet flash-minne. Ack ja. Ikke lett for en stakkar å skjønne dette. Skal prøve å avinstallere den opprinnelige dll-en slik du foreslo, men tror egentlig jeg har prøvd det uten hell. Tror samme meldinga kom. Men det finner jeg ut i morgen :-) Er fortsatt interessert i flere tips fra skarpe hjerner... Lenke til kommentar
hjekker Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Har fått fikset problemet. I stedet for regsvr32.exe bruker jeg regdrop.exe (gratis program) til å registrere. Da gikk det greit. Merkelige greier... :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå