Gå til innhold

Hvordan lage reply?

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg sitter og redigerer noe drag hendelser, og en av snuttene har jeg tenkt og ha ett replay av hva som skjer i slowmotion.

Har fått til og sakke ned hastigheten, men finner ikke ut hvor jeg lager den røde R'en som blinker i hjørnet på replay...

Jeg bruker studio 9.

Noen som vet hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å lag et bilde som du legger som overlay... skal fungere men husk at du må bruke en farge (eks. Blå) Lag derreter bare en rød liten R nederst i høyre hjørne. Legg den derreter oppå klippet som overlay og kopier bildet og lim det inn med litt mellomrom og våla;)

Lenke til kommentar

Jeg bruker ps men det er mange programer som kan gjøre det samme... ps er et dyrt program så hvis du ikke har det fra før av å bare skal bruke det til det replay bildet så er det rett og slett bortkasta penger! Kansje du kan prøve Makromedia Fireworks... ikke vet jeg ;) lykke til ;):p

Lenke til kommentar

Det enkleste må vel være å sette inn "titles" lage den "kort", og kopiere den bortover timeline. Då kan du ev bruke transitions mellom, å hakke den opp med. mange muligheter. Men om du bruker titles blir det en kjapp løsning, med copy paste.

Lenke til kommentar
Det enkleste må vel være å sette inn "titles" lage den "kort", og kopiere den bortover timeline. Då kan du ev bruke transitions mellom, å hakke den opp med. mange muligheter. Men om du bruker titles blir det en kjapp løsning, med copy paste.

Det var då dette eg prøvde å beskrive i dei fyrste to innlegga, men sidan eg ikkje veit nokon ting om korleis ein nytter Studio, so var det kanskje litt vanskeleg å skjønne.

Lenke til kommentar

hmm vært bortreist så skal begynne og teste nå..

Skjønte ikke så mye av va Flemmz sa, men skal da få laga ett bilde da og se om jeg får putta det inn, mente dere att jeg skal først lage en blå bakgrunn for og så futte en rød R på?

Jeg har prøvd meg på og lage en r i paint, men så for jeg tar den inn i studio så forstørrer studio den, og ikke får jeg forminska den heller..

Vet ikke hva jeg gjør galt der, kan jo være att jeg bare laga en rød forkant med en svart R i og når jeg la den inn så bl den forstørra sånn att den dekte nesten hele skjermen...

Lenke til kommentar

Skal sette det opp i trinn:

Testet dette nettopp i pinnacle 9+ selv:

1.inne i pinnacle edit modus finner du bokfliken show titles.

2.ta en title, lag den om til en ev. rød R, sett den hvor du vil på bildet, husk å bestemme tid etc.

3.Denne lagrer du som f.eks reprise.dtl i file menyen oppe til venstre, da vil du finne denne tittelen igjen under my titles, i bokfliken show titles.

4.Lag gjerne en tom title og som du kan ha imellom, med samme tidslenge, denne kan du da sette imellon alle reprise r`ene dine, slik at den blinker.

Da er det bare å legge dette ut på timeline for titles og copy/paste bortover..........

Håper dette er mer forståelig.

(noe underlig skjedde med mine titles når jeg satte tiden ned til under 1sek og lagret, da jeg åpnet de igjen var de blitt 3,14 i tidslengde..... hmm)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...