Problembarn Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Heisann. Da var det på tide å kjøpe ny laptop igjen. Jeg er kjempefornøyd med min Fujitsu-Siemens tablet men nå har samboeren min bestemt seg for å ta et halvår og studere litt igjen. Tenkte jeg skulle kjøpe en laptop til henne, for det trenger hun. Dette er viktig: 1) Størrelse og vekt! Store laptoper er stygge og ikke spesielt feminine. Hun trenger en liten nett laptop som er lett å bære med seg. 2) Design. Den må se bra ut 3) Batterilevetid. Siden hun skal bruke den på skolen trengs god batteritid. Ser så utrolig uprofft ut hvis du må ha med deg strømkabelen i kantina! 4) Jeg har en sånn RAM-fetisj, så alt under 2000 mb RAM er uaktuelt, men dette kan jeg oppgradere selv. Utover det skal den stort sett brukes til office, og surfing på nettet, så vi snakker ikke veldig store krav til grafikkort og prosessorer. Dette er de jeg har kikket på: Fujitsu-Siemens Lifebook Nydelig laptop med super batterilevetid og centrinoprosessor. 10,5" skjerm er desverre litt i minste laget, og prisen er ganske høy. Zepto Denne synes jeg er kul. Passelig stor og lett, ser kul ut, og mulighet for å kjøre to batterier. IBM X-serien er tradisjonelt sett et trygt og godt valg. Desverre er IBM laptoper de minst feminine på markedet, og vil ikke være det beste valget for henne estetisk sett. Dell er jo et ok valg synes mange da man kan konfigurere selv. Tja... denne synes jeg var ok, men Dell er nå engang Dell. Spørsmålet er. Finnes det noen andre gode alternativer. Hvilke av de jeg har funnet frem til burde jeg velge. Pris er egentlig ikke så fryktelig viktig, men blir det langt over 20 000 begynner jeg å svette. Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Apple iBook???? pene, feminine og stabile ikke no krøll og ja fins det no mer mote riktig laptop så skal jeg gi meg hehe Lenke til kommentar
SuSE Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Synes denne er veldig stilig: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311174&cks=PRL men kansje den har litt lite minne. Appel iBook er veldig pene maskiner. Har en iBook selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå