Knut Arne Vedaa Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Da min 7 år gamle CRT-skjerm sa takk og farvel for seg i går, har jeg fått et fint påskudd til å kjøpe en LCD. Etter å ha kikket litt rundt ser det ut til at Samsung SyncMaster 193P er et svært godt alternativ. Denne har den store fordelen at tilkoblingene gjøres i foten istedet for i selve panelet. På den andre siden må alle justeringer gjøres via programmet MagicTune, som kun kjører under Windows. Dette mener jeg er en smart og idiotisk løsning. Smart for kompliserte innstillinger (og estetikk, og utviklingskostnader) men idiotisk for enkle innstillinger, og dersom man tilfeldigvis skulle kjøre Linux. Jeg har ikke behov for å kalibrere skjermen opp og ned og i mente, men å kunne justere lysstyrken med et enkelt håndgrep (etter som kvelden faller på og mørke senke sæ) burde en grunnleggende mulighet. Det ender nok opp med at jeg kjøper denne skjermen likevel, men jeg ville gjerne stille spørsmålet: Finnes der noen skjermer som kombinerer fordelen med tilkoblinger i foten med det å kunne justeres uten å måtte gå via software (og som selvfølgelig har tilsvarende god bildekvalitet som nevnte Samsung)? Knut Arne Vedaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå