nord Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 jeg og en kompis skal inngjøre en liten handel, og det innebærer at jeg må overføre 300 kr til ham. Han har da ikke nettbank, og det var over nettbanken at jeg egentlig hadde planlagt å overføre dem med. MÅ han ha nettbank for at han skal få pengene? det blir jo det samme som at jeg går i banken og overfører..? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 ar INGENTING å si... Lenke til kommentar
nord Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 ar INGENTING å si... akkurat det jeg også mener.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Nettbanken er bare et verktøy som gjør det lettere for deg å få tilgang til din egen konto. Når du overfører pengene, går de ut av din konto, og inn på den du overfører pengene til sin konto. Om det er ved hjelp av nettbank, bankfilial, eller kontofon (har ikke peiling på hvordan de funker) du får pengene ut av din konto spiller ingen rolle. Så det er altså bare å hive seg i det Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Betalingen skjer uansett over BBS, og om du bruker telebank, brevgiro, nett eller om du går i banken har ingenting å si. Lenke til kommentar
nord Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 for å få mere bruk for denne tråden: overføres pengene bare innen bankens åpningstider? Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Om dere er medlemer av samma bank skjer det på sekundet. Om det ikke er samme bank varierer det. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 for å få mere bruk for denne tråden: overføres pengene bare innen bankens åpningstider? Betalingene "utføres" gjerne klokken tolv en arbeidsdag. Legger du det inn nå, vil pengene bli disponible for ham i morgen. Infoen rundt pengene kan bruke noe lengre tid. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Om dere er medlemer av samma bank skjer det på sekundet. Om det ikke er samme bank varierer det. Nei. Pengene overføres påfølgende virkedag om det er samme bank. Om du overfører penger mellom egne konti så skjer det på sekundet. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Man er dessuten kunde - ikke medlen - i norske banker... Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Mystisk at når vennen min overførte penger til meg så var de der på sekundet da. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Mystisk at når vennen min overførte penger til meg så var de der på sekundet da. Olsen er en commie - han har ikke greie på bank. Vet at når jeg har overført fra firmakontoen står de der også på sekundet. Men mulig det varrierer fra bank til bank. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 JoachimR, sikker på at det ikke er en person som disponerer begge de kontoene da? Pappaer gjør jo gjerne slikt. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 JoachimR, sikker på at det ikke er en person som disponerer begge de kontoene da? Pappaer gjør jo gjerne slikt. Det er et FIRMA med enten styreleder eller annen med fullmakt fra styret på den ene kontoen, og jeg, som person, uten pappa, som disponerer den andre. Og det gikk p sekundet. Men ikke alltid. Lenke til kommentar
nord Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 uansett, finner ut i morgen om pengene kom på kontoen eller ei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå