VikinGz Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Jeg har vært borte en stund, når jeg kom hjem og skulle sette på pcen og slappe av med en film fik jeg ikke noe morsom overaskelse...... jeg skrudde på pcen og win 2k startet... men like før den er ferdig lastet får jeg blå sjærm, så prøver jeg å kjøre den i sikkerhetsmndus...men den vill ikke inn på den menyen :S så prøvde jeg å legge inn windows xp... men den stopper på starten av innstalasjonen.... starter windows..... så prøver jeg å innstalere win 2k igjen... men når jeg tnkte å reparere funker ikke, får blåsjærm :S så innstalere det på nytt får jeg blåsjærm like før sjekkingen av c stasjonen skal begynne...(etter at man tryker f8 to continue) kan noen hjelpe meg pc er ett STORT iritasjons moment... Endret 15. august 2005 av VikinGz Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Så du klarer ikke å kjøre innstallasjonsprogrammet fra windows xp-cden? Isåfall må du stille cdrom som første "boot device" i BIOS. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 har gjort d da vettu.... men får blåsjærm før innstaleringa av win 2k starter sjikkelig og på xp henger det seg bare like etter booten fra cd romen har startet Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 har gjort d da vettu.... men får blåsjærm før innstaleringa av win 2k starter sjikkelig og på xp henger det seg bare like etter booten fra cd romen har startet Så det henger seg før du får bootet fra cden? Da må du sjekke temperatur på prosessor og eventuellt legge inn ny BIOS. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) sorry cpu temp: 21grader..... det er et gamelt hovedkort som er produsert for compaq kjører en 800mhz pentium 3 finner ingen nyere utgaver av biosen til den :'( Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Har du mulighet til å bytte ut harddisken og eventuellt andre komponenter? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 har prøvd med alle rambrikkene jeg har hatt(hatt kunn en inne) har prøvd 4 sjerkort(3agp + 1pci) prøvd en annen cpu...andre hardisker og strømforsyning.... har sittet med lupe for å se om det er noe avbrente punkter på hovedkorte men ikke funnet noe jir opp snart jeg får vel kjøpe meg ny er på tide d nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå