yokko Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Jeg sitter på en Dell xps, den har en vane å klikke under spilling i det siste. Skjermen blir hvit og musikken/lyden henger igjen. Den rebooter av seg selv, og det gjør meg irritert. Ser på fangui at tempen på cpuen ligger på rundt 60 grader og gpuen ligger rund 70-80 grader. Er det noen som har tips? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Det kan være rett og slett fordi spillet er for krevende for maskinen din, og eller at annet som kjører samtidig krever for mye ressurser. Om du har en treg harddisk (4200rpm) så kan også det være noe av årsaken. Lenke til kommentar
yokko Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Det kan være rett og slett fordi spillet er for krevende for maskinen din, og eller at annet som kjører samtidig krever for mye ressurser. Om du har en treg harddisk (4200rpm) så kan også det være noe av årsaken. Du har vel ikke gjort det jeg kaller for hjemmelekse, men takk uansett for at du prøver hvertfall. Du kan se på denne linken at det er hvertfall ikke noe galt med specsa på denne xps`en. Er verre med brukerfeil er jeg redd for Edit: Den har en forholdsvis rask disk: 60 g 7200rpm http://www.hardware.no/artikkel/15844 Endret 15. august 2005 av yokko Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Cpu som holder 80 grader er da alt for varmt... Tror du har et kjøleproblem, og maskinen klikker av den grunn.. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 CPU ligger på rundt 60 grader sa han. GPU er skjermkortet. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 CPU ligger på rundt 60 grader sa han. GPU er skjermkortet. Beklager den Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Leste at det bare stod dell jeg visst.... sorry.... Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Både skjermkort og cpu i laptop er lagd for å tåle høye temperaturer, men varm GPU kan være noe av årsaken ja... Men det er et varmt kort fra før.. Den tempen du nevner, var det "idle" eller "load" ? Lenke til kommentar
yokko Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Både skjermkort og cpu i laptop er lagd for å tåle høye temperaturer, men varm GPU kan være noe av årsaken ja... Men det er et varmt kort fra før.. Den tempen du nevner, var det "idle" eller "load" ? load... Edit: Dette har ikke skjedd før, dvs har hatt pcen i 3 uker. Det skjedde først i går. Endret 16. august 2005 av yokko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå