Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bærbar pc med for kort tråløs rekkevidde.

Anbefalte innlegg

Om en har en bærbar pc og ett tråløst nettverk, men der du sitter med bærbare pc'en er for langt unna til å få kontakt med det tråløse nettverket. Tråløse kortet er integrert i bærbaren, så man kan ikke adde noen dippedutter. (da det ikke er en MMCX kontakt å plugge inn i.)

Kan man da kjøpe f.eks ett USB adapter med en god forlengelse på USB-kabelen å peile inn på routern. Men signalet blir vel svakere til lengre lednig man har, om jeg har forstått det rett :hmm:

Eller finnes det en antenne jeg kan ha midten av meg og routern, som sender signalene videre. Typ mellomstasjon. Slik de gjør når de skal slå wifi-rekorder (over lengre avstander) etc. Hva trengs da i alle fall ?

PS! Dette gjelder på jobb, mao ingen snylting eller innbrudd på andres nettverk.

Hjelp mottas med takk.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan gjøre som du sier med usb kabelen.

Du kan også sete opp et trådløst aksesspunkt til og sette den opp som repeater, da vil du øke signal rekevidden betraktlig.

Hva router har du?

Er ikke sikker på hvilken router det er. Men det spiller vel ikke noen stor rolle uansett. Routern har en dekket rekkevidde på nesten hele huset, men det når ikke ned her jeg sitter.. Om jeg kjøper f.eks: Linksys USB adapter med en 10 (?) m. USB-forlenger og setter adapteret i retning av routern. Vil jeg få stor rekkevidde da montro ? Sånn ca. ? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...