Zappza Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Hei! Jeg har et Leadtek A6600GT AGP og har et problem... Alt som har med video avspilling får 100% av CPUen .... Dette skjer bare med de driverene som er "godkjent" av BF2 dvs, 77.30 og opp. Noen som kan hjelpe resten av specs i profil... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Har selv 77.77 og det fungerer uten problemer her! Har du prøvd å avinstallere driveren sikkelig? Last eventuelt ned programmet Driver Cleaner for å gjøre det. Det er også guider på nettet hvordan du fikser det hvis du søker på forumet! Lenke til kommentar
jinx81 Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Har nøyaktig samme problemet selv, da jeg også har Leadtek 6600GT kort Se min post for en tid tilbake. Men problemet er ikke skikkelig løst, fordi BF2 krever ny driver for optimal (god) ytelse. Det er spillbart men ikke bra nok. Selv bruker jeg PC'n minst like mye til videoavspilling som til BF2 og andre "krevende" spill, så jeg kjører nå siste versjon som funker å spille av video med, 71.89.... Det er tragisk at det skal være så JÆVL4 vanskelig - og ikke har jeg hørt noe fra produsenten eller noen andre enn deg faktisk som har samme problem som meg. Jeg har testet mitt kort på Digital Impuls der jeg kjøpte det, så det er ikke hardware relatert... Er det noen andre som har problemer med å se video med andre skjermkort enn Leadtek 6600GT? urrrrk. lei. Hvis noen har løsningen / har hørt noe om dette så gi lyd! Lenke til kommentar
jinx81 Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Det holdt forresten ikke å avinstallere riktig, det gjorde jeg nemlig (se forrige posten)...... Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Det finnes en midlertidig løsning på dette problemet. For å se video, gå inn på skjerminnstillinger --> innstillinger -->avansert --> feilsøking, og skru av hardware-akselerasjon. Dette fikser problemet frem til nvidia får sendt ut en brukbar driver. Husk å slå på akselerasjon for hver gang dere skal spille igjen. Edit: Det er mange som sliter med dette problemet, og det blir fikset fortere dess flere som sender mail til nVidia og klager. Endret 15. august 2005 av Carbonite Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 TNX! Skal gjøre det Lenke til kommentar
HKS Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Fra nVidia release notes: GeForce 6800/6800GT/6800 Ultra, Windows XP, Windows XPProfessional x64: NVIDIA Overlay gamma controls under Standard mode do not work properly, resulting in overly dark or overly bright video. To work around this issue: 1 From the NVIDIA control panel, click the Color Correction menu tree item. 2 From the Color Correction page, click the Apply color changes to list arrow and select All, then click Restore Defaults. 3 Click Apply. Sørg for at de gamel driverene er avinstallert SIKKELIG! Last derretter ned 77.77, der fungerer det, og det gjør det også i 77.76 Endret 15. august 2005 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Raptor' date='15/08/2005 : 23:07'] Fra nVidia release notes:GeForce 6800/6800GT/6800 Ultra, Windows XP, Windows XPProfessional x64: NVIDIA Overlay gamma controls under Standard mode do not work properly, resulting in overly dark or overly bright video. To work around this issue: 1 From the NVIDIA control panel, click the Color Correction menu tree item. 2 From the Color Correction page, click the Apply color changes to list arrow and select All, then click Restore Defaults. 3 Click Apply. Sørg for at de gamel driverene er avinstallert SIKKELIG! Last derretter ned 77.77, der fungerer det, og det gjør det også i 77.76 Neei. Dette er ikke color overlay-feil De har ingen feil med farger ved videoavspilling, fordi de får ikke til å spille av video pga at pc'en går i lås. (100% cpu load). Lenke til kommentar
HKS Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Neei. Dette er ikke color overlay-feil De har ingen feil med farger ved videoavspilling, fordi de får ikke til å spille av video pga at pc'en går i lås. (100% cpu load). Merkelig... Sitter her med 77.77 og et 6600 kort... Spiller av både windows Media filer, DVD, DivX, Real og QuickTime... Både med Windows Media Player og Media Player Classic... Ingen problemer what so ever... Sikker på at driveren er sikkelig av-installert... Jeg pleier å gå inn i sikkerhetsmodus og avinstallere den der, samt kjøre driver cleaner Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Raptor,15/08/2005 : 23:16] Merkelig... Sitter her med 77.77 og et 6600 kort... Spiller av både windows Media filer, DVD, DivX, Real og QuickTime... Både med Windows Media Player og Media Player Classic... Ingen problemer what so ever... Sikker på at driveren er sikkelig av-installert... Jeg pleier å gå inn i sikkerhetsmodus og avinstallere den der, samt kjøre driver cleaner Jepp, har gjort alt det der. Har tross alt fiklet litt med konfing av skjermkortdrivere en del år Ettersom det er såpass mange andre som har samme feil, og det er flere forskjellige skjermkortprodusenter som er påvirket, så er det vanskelig å komme utenom at det er driver-feil. Men det merkelige er at det bare påvirker en liten promille av produserte Geforce 6-kort. Endret 15. august 2005 av Carbonite Lenke til kommentar
enl Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Har hatt problemer med et PoV 6800Ultra-kort, hvor videoen er fullstendig blass og generelt ubrukelig. Jeg trodde det var noe galt med kortet mitt jeg Det fikser nok problemet mitt, men vet ikke helt om jeg skal returnere kortet. Fikk 6800 Ultra kortet for 2900, så det var vel i og for seg et godt kjøp. Endret 16. august 2005 av enl Lenke til kommentar
jinx81 Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Det finnes en midlertidig løsning på dette problemet. For å se video, gå inn på skjerminnstillinger --> innstillinger -->avansert --> feilsøking, og skru av hardware-akselerasjon. Dette fikser problemet frem til nvidia får sendt ut en brukbar driver. Husk å slå på akselerasjon for hver gang dere skal spille igjen. Edit: Det er mange som sliter med dette problemet, og det blir fikset fortere dess flere som sender mail til nVidia og klager. Skal prøve å avinstallere, reinstallere77.77, slå av/på "hardware acceleration" jeg også. Poster hvordan det gikk. Forresten Carbonite, hvor kom du over info om dette? Kan du poste en link? Har ikke funnet noe om det noe sted. Gjett om jeg skal klage til nVidia Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Hva er mail adressen til nvidia? finner den ingen plass? Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Det finnes en midlertidig løsning på dette problemet. For å se video, gå inn på skjerminnstillinger --> innstillinger -->avansert --> feilsøking, og skru av hardware-akselerasjon. Dette fikser problemet frem til nvidia får sendt ut en brukbar driver. Husk å slå på akselerasjon for hver gang dere skal spille igjen. Edit: Det er mange som sliter med dette problemet, og det blir fikset fortere dess flere som sender mail til nVidia og klager. Skal prøve å avinstallere, reinstallere77.77, slå av/på "hardware acceleration" jeg også. Poster hvordan det gikk. Forresten Carbonite, hvor kom du over info om dette? Kan du poste en link? Har ikke funnet noe om det noe sted. Gjett om jeg skal klage til nVidia Jeg fant det på supportforumet til Gainward. Sjekk linken og se etter en post av en som kaller seg "wes". Slik fant jeg det. Har forresten ikke testet denne løsningen med 77.77. Men det fungerer med versjonen som følger med BF2 originalt (77.30?) og 77.72 om jeg ikke tar helt feil. Link Endret 16. august 2005 av Carbonite Lenke til kommentar
jinx81 Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Takk Det er bra at det finnes forum som dette, ellers hadde jeg vel ikke funnet ut noe fy skam nvidia. Endret 16. august 2005 av jinx81 Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Det er lov å gjøre feil, se bare på EA's glimrende patching av BF2, men når den samme feilen gjentar seg over flere drivere, så begynner det å bli slitsomt. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Har funnet en driver som funker: 78.01 beta men funker som fy! Du finner den modda driveren på www.guru3d.com Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Hvilken modda driver er det du snakker om? Finner ingen basert på 78.01.. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Fant den ikke nå... Men nå har jo 8x.xx serien kommet ut, og jeg regner med at nVidia har fikset denne buggen... Prøv de Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Har prøvd å fikse, men vi får det ikke til. YTTERST merkelig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå