Skateee Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Ja, dette ble en litt rar topic, men hvordan skal jeg eller få den til? Som topic sier, jeg har 2 skjermer. men 1 pc. det jeg vill er at jeg har 2 individuelle skrivebord der jeg feks kan bruke MSn osv på den ene mens jeg spiller på den andre. er dette mulig? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Dette skal gå fint, last ned et program som heter UltraMon, med det kan du administrere to skjermer. Lenke til kommentar
Skateee Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Takk for kjapt og enkelt svar! Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Et perfekt eksempel på hvordan ting løses på hw.no Lenke til kommentar
Boye Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Hø? Hva er galt med extended innebygget i operativsystemet? Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Med UltraMon kan du få to oppgavelinjer eller hva de heter, og en den hot-keys til forskjellige ting. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Aaaah, to individuelle skrivebord ja Leste "MSn osv på den ene mens jeg spiller på den andre", og fattet ikke hvorfor han i alle dager på død og liv måtte legge inn Ultramon Lenke til kommentar
Panasony Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 når man først er inne på det... hvordan får man extended til å fungere? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Høyreklikk på skrivebordet, velg Properties (engelsk). I Display Properties vinduet som dukker opp, velg Settings. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Men du kan vel ikkje operere det andre skrivebordet mens du er i eit spel utan at det vil hoppe ut i Windows? Du kan ikkje dra musa utanfor hovudskjermen om du speler, og bruker du Alt+Tab vil du gå til Windows. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Fokus. Hvis du spiller et spill i fullskjerm og beveger musepilen over på den andre skjermen, skjer ingenting. Hvis du derimot klikker, skifter fokus og du er tilbake i skrivebordet med spillet minimert. Selv om du spiller i fullskjerm, vil likevel den andre skjermen oppdatere seg slik at du faktisk ser innkommende beskjeder og liknende. Det er derfor man kan spille i vindu, så slipper man slike ting På SourceForge er det et prosjekt for tiden som går ut på å tillate kontroll med f.eks. 2 muser. Jeg har ikke forsøkt det enda, men kommer garantert til snart så fort jeg finner linken igjen! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Ja, greit nok at det oppdaterer seg, det er eg klar over, men du kan ikkje skrive noko i f.eks. IRC, MSN eller liknande mens spelet er i fullskjerm. Litt vanskelig å tolke innlegget ditt, men forsto eg rett? Endret 16. august 2005 av zeph Lenke til kommentar
Boye Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Nei du kan ikke skrive noe. Du må jo skifte fokus Og så fort du trykker for å skifte fokus på en annen skjerm (skifte "vindu", du klikker på MSN f.eks.), så minimerer du fullskjerm/spillet. Men som sagt, det er en smal sak for mange spill å sette det i vindu (slik at man får "X" close knappen i høyre som om det var et vanlig vindu). Hvis du setter et spill i vindu, kan du gjøre hva du vil egentlig - ta en titt på bildet nedenfor for en ganske god demonstrasjon. Et Direct3D vindu, et openGL vindu, og et forum i bakgrunnen som jeg svarte på mens jeg testet (en gang i 2003). http://home.online.no/~gsboye/ati/active_o...l_d3d_fraps.jpg Endret 16. august 2005 av Boye Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=233424&hl= kanskje denne hjelper deg med noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå