baffen Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Eg har lest en plass at antenner som står i de fleste trådløse rutere er på 2 dB. Vil det hjelpe å kjøpe en ekstern rundtstråle antenne på 4 dB eller mer? Et problem som jeg har hatt er at mikroen blokkerer nesten hele det trådløse nettverket mitt. Kan en rundtstråle antenne hjelpe på dette? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Lite trolig, da den du alt har også er rundstrålende. Prøv å få størst mulig avstand mellom mikro og antenne. Evt så kan du prøve å skjerme med f.eks alu.folie i retningen mot mikroen. Prøv å flytte på utstyret (antennene) slik at du får best mulig signal. Lenke til kommentar
T42 Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Prøv med retningstyrt antenne... Lenke til kommentar
baffen Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Eg trur retningsstyrt antenne blir feil, fordi: I huset som linjen fra bredbåndsleverandøren kommer inn, skal nettverket brukes trådløst rundt om i huset (huset med mikropbølgeovn). I TILLEGG skal huset over veien også låne litt båndbredde dette huset over veien(3.etasje) er merkelig nok ingen problem, med en repeater fras linksys vel og merke, men altså i trehuset (med mikrobølgeovn) rekker ikke wlan`et 10 m engang! Viss eg hadde valgt en retningsstyrt antenne så vil den ene av disse to partene lide av det. Eg må få til noke som funker for både huset med mikroen og huset over veien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå