smetho Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Jeg meg selv er nok bare en aspirantnerd. Søren! Hva må jeg gjøre for å bli en sjefsnerd...*sukke* Nei, alvorlig...blir en kalt nerd når man er DYKTIG i noe har jeg ingen problemer med det. Blir det derimot brukt som et sjellsord for noen som SER litt nerdete ut syns jeg det er teit. Lenke til kommentar
SofaKingLame Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Jeg prøvde virkelig å bli litt mer enn normalist, men *sukk* :sad: ... Har nok en lang vei igjen... :wink: Lenke til kommentar
CFD Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 På den testen så ble jeg sjefsNerd .. Fikk 79 poeng. Vell jeg synes det bare er bra. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 I bow to you CFD! **I`m not worthy, I`m not worthy** Lenke til kommentar
CFD Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Quote: smetho skrev (2002-08-11 19:53):I bow to you CFD!**I`m not worthy, I`m not worthy** Vell.. Ser du meg i person så forandrer du nok mening.. Lenke til kommentar
SofaKingLame Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Jeg skal begynne med 5 grandier og 6-24 timer foran PCen. ...i resten av sommerfeiren... Lenke til kommentar
lauking Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Quote: Den 2002-08-09 19:03, Civilix skrev:ja...noen ganger må man begynne å lure litt på de "sosiale", de kaller oss nerder for asosiale når vi arrangerer LAN-party(sier at vi bare sitter der forran skjermene)...men enda sitte de og trykker på sin egen maskin(som har minimalt med taster og mini-skjerm) når de fester(les: drikker seg fulle) og er "sosiale"(seff er det sosialt å sitte og skrive sms, så lenge det er flere enn 1 person i rommet og det står drikkevarer på bordet(helst "rein" 96 med 95% blandevann )). Er kansje rart(?) men jeg foretrekker de "asosiale" jeg, de som fester(les: har det kult) natta lang og faktisk også gjør noe som er litt lærerikt(deler erfaringer med bruk av pc'n, "mekke" datamaskiner, lære seg nye programmer(os?), o.l.)....men så er jeg nerd da(!?) Sjekk denna linken: http://www.sol.no/cgi-bin/cgo/C1_vg/http:/...s?artid=3921092 Litt mye øl kanskje? :razz: Lenke til kommentar
Johan Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Vel jeg fikk 96 av 101 poeng. Hmm. Men jeg pleier å sitte oppe til 0500 eller 0600 i feriene. En gang satt jeg faktisk 11 timer i strekk foran skjermen, barea avbrutt av dasspauser. Ble riktignok syk men, men. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Man kan jo svare så mest mulig nerdete som mulig da. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Quote: Den 2002-08-09 17:43, Civilix skrev:Jeg er forsåvid det som blir kallt NERD av de "sosiale"(de som sitter i en stor gruppe og ser ned på hver sin mobiltelefon, og kansje sender en melding til sidemannen(hvis de har penger på kortet)) Vanvittig god beskrivelse av min hverdag. Uansett.. Pr definisjon er en "nerd" en person som er flink til mange ting, gjerne elektronikk/pc-relatert. Denne er også flink på skolen. Jeg skjønner ikke hvordan denne beskrivelsen kan være nedlatende? Er det teit å være begavet? Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Du fikk 77 av totalt 101 poeng Sjefsnerd:-) Ingen overdrivelser i svar heller.. hmm:-) Klart.. bruker jo masse tid på byen oxo.. *Splittet personlighet* Ptomania Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 79 av 101 Jeg er et SjefsNerd Du er den perfekte datanerd, både i holdninger og vaner. Din stil er så gjennomført at du kan krone deg med tittelen sjefsnerd. hehe Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Quote: Den 2002-08-09 17:40, Anders Leipsland skrev:ville vært skumlere om forumet var fullt av hipphoppere eller andre fjortiser heheh Eg er en HIP HOP'r og NERD!Altså før hang eg rudnt i byen og banket folk så fikk gutten seg pc og fant en annen verden som var mye gøyere. Egentlig en lang og tøff historie. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Eg gang da eg jobbet for Netbiz (internett cafe og diverse andre internett relaterte biz greier. nå gått konkurs) satt eg og surfet i over 13 timer. Da hadde eg rundt 30 P3 500mhz maskiner og dobbel isdn linje +prosjektor. savner det stedet. Ellers har eg spilt SOF2 i over 5 timer i strekk. Lenke til kommentar
Johan Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Så klart kan man svare så nerdete man vil. Det er opp til deg å tro på det jeg sier, akkurat vice versa som for meg. Lenke til kommentar
ChriZno Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Quote: inwin med plexi og blå katode + lakkert chassiet blått asus p266, amd tbird 1.4 @ 1.63 512 mb ddr ram gf4 ti 4200, sb live platinium 5.1, bjaaland sin diskett stasjon Ålreit, Cyberdog, og du VÅGER å kalle ANDRE for nerder?? Du virker som om du er litt av en nerd selv med et sånt oppsett... kun 2 av mine "nerde"-venner hadde i det hele tatt greit å forstå hva den signaturen betydde... og det synes jeg sier mer om deg enn om andre folk du kaller nerder... tror bare du er en liten 14 år gammel unge som ikke klarer p identifisere seg selv i verden... du er redd for å bli kalt nerd, men VET at du er en hardcore sådan.... Forresten, la oss nå se på ordet nerd litt... hva ligger i det ordet? Hva legger JEG i det ordet? For MEG betyr ordet nerd en person som ikke passer inn i samfunnet, som ikke er normal (og normalitet er skapt av samfunnet.... normal betyr midten.. d.v.s at normale folk er de mest kjedelige, det er UTROLIG mange andre som dem) og som kanskje driver med kontroversielle ting på fritida... en nerd er ikke nødvendigvis en som digger data eller gjør alle leksene... men sånn som DU fremstiller nerd virker det jo negativt... vi har alle et valg å være akkurat den vi vil, gjøre det vi vil, kle oss i det vi vil og ha hvilke venner vi vil, resten tar tilfeldighetene seg av... og det er nettopp det som har ført til at så mange liker data idag... tilfeldigheter... de har kommet i kontakt med data på en eller annen måte og fortsatt med det for de syns d var interessant... Hvis en skal kategorisere en nerd så må jeg nesten kalle meg selv en nerd: Jeg liker grandi, jeg liker cola (hvem gjør ikke? Men jeg ELSKER det ikke), jeg har vært på maaange lan-parties, samt warpzone 7, 8 og 9, og kan en gode del om data... men jeg fester omtrent hver helg, har få "nerde"-venner og skriver sms på mobilen hele tida (bruker faktisk 400kr måneden på det)... jeg drikker meg dritings og snakker om hvor kule fester er... siden jeg har en fot på hver side av "grensa" di, hva er jeg da?? er jeg en frik? passer ikke JEG inn i samfunnt?? åjo passer godt inn i samfunnet jeg, har ikke noen problemer der, plenty med venner, jenter hvis jeg vil... Så hva er det egentlig snakk om her?? Jeg tror grunnlaget ditt er at du er en redd liten unge som ikke SELV vil bli kalt nerd, og derfor må du rakke ned på andre... det er tydelig... neste gang, cyberdog, post dette på et fjortisforum ett eller annet sted, for det er der det hører hjemme.... Edit: "Jeg forstår ikke hele vitsen med alkohol og festing..." Sånne utsagn forstår jeg ikke... (det var en eller annen på side1 som sa dette) du har kanskje ikke prøvd hverken GOD alkohol eller en ordentlig fest ennå?? Virker ikke sånn :razz: Nøyaktig det samme sa faktisk en såkalt "nerde"-venn av meg for opptil et år siden... jeg spurte han ærlig om han noensinne hadde vært på fest... nei sa han... og om han hadde smakt god alkohol... nei der og... jeg tok ham med på en fest med masse fine quinns og ga ham noen carlsberg... etter det har han vært frelst... han klarer seg ikke en måned uten en skikkelig fest... men såklart er det folk som ikke liker festing og alkohol og hater hele greia, og som kanskje aldri kommer til å like det... sånt må en bare respektere... kan ikke gjøre noe med det... untatt å by ham sjansen til en skikkelig fest og gratis alkohol... virker det enda ikke etter det, så er det ikke stort en kan gjøre... :smile: :smile: La folk være den de er... :smile: :smile: :smile: _________________ [ Denne Melding var redigert av: ChriZno på 2002-08-17 07:48 ] Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Quote: Den 2002-08-15 11:00, Johan skrev:Vel jeg fikk 96 av 101 poeng. Hmm. Men jeg pleier å sitte oppe til 0500 eller 0600 i feriene. En gang satt jeg faktisk 11 timer i strekk foran skjermen, barea avbrutt av dasspauser. Ble riktignok syk men, men. Er DET så mye da? En gang for mange år siden da jeg nettop hadde fått meg CStrike (var vel beta 6.4-5) satt jeg en gang oppe 24 timer foran pc.. i strekk! alle timene online med 56k modmem :wink: Først spillte jeg CStrike i 10!! timer, satt på IRC i 4 timer, og spillte CS i 10 timer til! Slå den ***** wannabe-nerder! :wink: Tror jeg sov hele det neste døgnet :wink: MvH. Beret EDIT: Bra innlegg ChriZno.... saklig og med dem rette holdninger :wink: [ Denne Melding var redigert av: Nor_Beret på 2002-08-17 09:34 ] Lenke til kommentar
CFD Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Quote: Nor_Beret skrev (2002-08-17 09:29):Først spillte jeg CStrike i 10!! timer, satt på IRC i 4 timer, og spillte CS i 10 timer til!Slå den ***** wannabe-nerder! :wink: Vell hvis du spiller 10timer og sitter på IRC i 4 timer og spiller i 10timer er du ikke en nerd. Da er du en GAMER Men ikke la os skryte om hvem som har spilt mest , modde mest og er mest nerd. Alle er seg selv.... Lenke til kommentar
Mongus Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 jeg ble en aspirant-nerd... Jeg har brede pc kunnskaper, går på IKT-driftsfag vk1 og har et bra partyliv, fester minst 1 gang hver helg.. trener, aktiv.. men allikevel så sitter jeg en del foran pc-en. Selv om jeg får gode karakterer og kan pc så vil jeg ikke gi meg tittelen "nerd". Lenke til kommentar
rks Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 NM i å spa opp gamle tråder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå