Gå til innhold

På tide å gjøre noe med alle OLD postere

Anbefalte innlegg

Jeg har oppdaget at ”mange” har begynt/bruke å skriver OLD i tråder de har sett før. Dette irriterer meg noe grenseløst. Har folk virkelig ikke bedre ting å ta seg til enn å rakke ned på andre sine tråde? Det finnes alltid noen som ikke har sett det før. Senest i dag kom jeg over en tråd i WoW-forumet, en video som jeg ikke hadde sett før, og selvfølgelig var det noen som hadde postet ”OLD!” i den.

Greit nok, hvis det er et tema som har vært tatt opp mange ganger før over kort tid, så går det ant å svare på en sivilisert måte at dette temaet har blitt tatt opp før og eventuelt linke til tidligere tråder.

Jeg anser det som enten personhets, at de mener ”L1ks0m, d dr r g4mlt nytt n00bz0r, LOL!!!1!” eller bare for å øke postcount. Uansett er det unødvendig og senker kvaliteten på dette ellers så gode forumet.

Jeg foreslår at det slåes hardt ned på ”OLD” poster, reporter til moderatorer med en gang du ser noen som skriver kun det. Eventuelt hvis det ikke fungerer slå tilbake med samme mynt og post ”NEW” i alle tråder som du ikke har sett før. Det siste foreslaget var kanskje ikke helt seriøst ment, men kanskje OLD-postere forstår hvor irriterende det kan være og sluttet med sin unødvendige posting.

Just my two cents

BTW, selv om det kanskje ikke blir gjort noe med ”problemet” var det godt å få sagt noe om det. Likesindige må gjerne ”lette litt på trøkket”.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den annonseringen er kun for Humor-kategorien, og det er langt fra alle brukere av f. eks. WoW-forumet som regner den som gjeldende i alle forumaktegorier. ;)

Jeg må si meg enig med deg, det er med på å senke kvaliteten på forumet vårt betraktelig. Jeg synes at det burde legges til et punkt mot slike poster i retningslinjene, sammen med et forbud mot "forumspam"-bilder.

Lenke til kommentar

QUOTE (Tomat-Ulf @ 15/08/2005 : 17:13)
Forumspam er visst ulovlig. En moderator sa det midt i SO4. Alle burde da vite det?

Det står hverken i retningslinjene eller i første post i Siste Ordet 4, så det er ikke ulovlig med forumspam for øyeblikket. ;)

Lenke til kommentar

QUOTE (@kd @ 15/08/2005 : 16:36)
Forumspam er visst ulovlig. En moderator sa det midt i SO4. Alle burde da vite det?

Det står hverken i retningslinjene eller i første post i Siste Ordet 4, så det er ikke ulovlig med forumspam for øyeblikket. ;)

QUOTE (Nettiketten)
Hva er "spam"?

Spam er enkelt sagt unødvendige innlegg på forumet. Spam er også det å poste innlegg i en tråd som ikke er i samsvar med trådens opprinnelige tema [...]

Forumspam-bilde = spam = ikke ønskelig.

Lenke til kommentar

QUOTE (psilocybe @ 15/08/2005 : 18:06)
QUOTE (Nettiketten)
Hva er "spam"?

Spam er enkelt sagt unødvendige innlegg på forumet. Spam er også det å poste innlegg i en tråd som ikke er i samsvar med trådens opprinnelige tema [...]

Forumspam-bilde = spam = ikke ønskelig.

Jeg er klar over innholdet i nettiketten...

"Forumspam" er ikke alltid spam, derfor trengs det en egen regel mot slike bilder. Bildene som kan kategoriseres som spam blir berørt av denne regelen, men ikke de andre. F. eks. så er "No shit, Sherlock"-bildet ikke alltid spam, spesielt hvis det blir postet i SO.

Denne tråden er uansett egentlig om noe helt annet... ;)

Lenke til kommentar

QUOTE (@kd @ 15/08/2005 : 17:36)

Hvordan kan jeg få 10% for det da?

Lenke til kommentar

dette problemet er jo bare så OLD :p

hahah jeg bare måtte , men seriøst , er det bare ikke og lage en tilsvarende stikky i WOW forumet der problemet er ??? det funket jo i humor delen , der var det jo et overveldene problem en stund , og det er jo ikke så ille nå , kan jo være at det hjelper

Lenke til kommentar

QUOTE (Tomat-Ulf @ 15/08/2005 : 20:09)
QUOTE (@kd @ 15/08/2005 : 17:36)

Hvordan kan jeg få 10% for det da?

Se psilocybes innlegg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...