Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

knake lyder når jeg svinger

ovstedal

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har opplevd at det kommer knakelyder når jeg svinger (eller repeterende "bankelyder"). Dette er spesielt merkbart i lav fart. Vet noen hva dette kan være er det drivakselen som er gåen eller der det drivknuten som må skriftes. Vet noe hvor mye dette eventuelt kan koste meg å fikse på verksted?

MVh

Helge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har opplevd at det kommer knakelyder når jeg svinger (eller repeterende "bankelyder"). Dette er spesielt merkbart i lav fart. Vet noen hva dette kan være er det drivakselen som er gåen eller der det drivknuten som må skriftes. Vet noe hvor mye dette eventuelt kan koste meg å fikse på verksted?

MVh

Helge

Så fremt du har en forhjulsdrevet bil er jeg villig til å vedde et trillebårlass med saker og ting på at drivknuten (ytre drivledd) er slitent. Dette kan du kanskje se selv, legg fullt rattutslag og ta en titt på gummimansjetten som sitter over knuten. Er denne fillete og/eller full av gris er problemet identifisert.

Vanskelig å si noe om pris, deleprisene varierer sterkt. Ellers kan jeg tenke meg at dette arbeidet tar 1 - 2 verksted-timer. regn med 1500 - 3000,- tilsammen. (forøvrig mange som skifter begge sidene samtidig, så er de ferdige med jobben for en stund)

T'Weed

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...