Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[fixed]PLutselig startet ikke maskinen.

Anbefalte innlegg

Plutselig når jeg våknet i dag ville ikke maskinen starte. Første gang jeg prøvde pep det noe voldsomt (faila post på en eller annen måte), mens nå så skjer absolutt ingenting. Vifter starter osv, men den blå lampen foran på PCen blinker istedenfor å luse konstant. Systemet funket perfekt da jeg la meg :(

DFI NF4-DAGF, AMD A64 4400+ X2, X800XL + corsair value minne og en enermax strømforsyning.

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjalp nok ikke nei. Hadde ikke gjort noen endringer i BIOS uansett..

Tror kanskje det kan ha noe med skjermkortet. Når jeg tar det ut så reagerer PCen og hiver ut en beep-code om at det er et problem rundt PCIe-porten/skjermkortet osv.

Noen andre måter en kan teste dette på enn å prøve med et annet skjermkort? Hvis jeg tester med et annet kort og det ikke funker, er det da bare til å sende det inn? No hope?

Lenke til kommentar

Jeg opplevde det samme i helgen. Spilte til langt på natt på fredag, og da jeg våknet lørdag var det eneste livstegnet i pc'en et langt ul + en uforklarling post code. Regnet med at forstyrrelser i strømnettet hadde tatt den i løpet av natten, men det har ikke vært tordenvær i området, og strømleverandøren har ikke logget noen uregelmessigheter.

Clear CMOS + alle de andre basic øvelsene hjelper ikke.

Konklusjon; hovedkortet trenger en kort ferie hos Komplett.

Det har fått en psykisk sammenbrudd/breakdown/blitt utbrennt av utallige timer med WoW.

Anbefaler denne løsningen for alle andre med samme problem også.

Lenke til kommentar
Jeg opplevde det samme i helgen. Spilte til langt på natt på fredag, og da jeg våknet lørdag var det eneste livstegnet i pc'en et langt ul + en uforklarling post code. Regnet med at forstyrrelser i strømnettet hadde tatt den i løpet av natten, men det har ikke vært tordenvær i området, og strømleverandøren har ikke logget noen uregelmessigheter.

Derfor er det lurt å trekke ut strømmen til maskinen når man ikke bruker den. Så slipper man at forstyrrelsene på strømnettet gjør det ubehagelig for pcn.

Noen andre måter en kan teste dette på enn å prøve med et annet skjermkort? Hvis jeg tester med et annet kort og det ikke funker, er det da bare til å sende det inn? No hope?

Det letteste er vel å ta ut skjermkortet og prøve det i en annen maskin. Og evnt. prøve et annet skjermkort på maskinen din. Da finner du lett ut om det er skjermkort eller hk det er noe galt med.

Lenke til kommentar

Har forresten testet med et annet x800xl og da funket PCen. mitt funket heller ikke på den maskinen. Sendte det inn til Netshop for kreditering og mottar et 7800gt istedenfor (betaler bare 400kr i mellomlegg eller noe da det er på ukens tilbud.)

takk for alle svar folkens :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...