Gå til innhold

Er WoW bra, eller dårlig? Forklar hvorfor!

Anbefalte innlegg

Blottet for story? :roll:

Nå vil jeg heller ikke påstå at 100kr i måneden er å loppe folk for penger.

Det er som folk ovenfor her har sagt, smak og behag. Synes selv ikke at spillet er så forferdelig ensforming.

Vil du queste kan du oppdage nye steder, skape deg et godt rykte, osv. Vil du sloss mot andre spillere fins det Battlegrounds eller du kan bare danne deg en raid gruppe og angripe en motfraksjon by. Du har jo på en måte en valgfrihet når du velger fraksjon da, etter det så har du ikke så mye valg hvilken side du vil være på.

Bør begynne å lese HELE posten før jeg svarer :p

Endret av Izor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nåja, selvom 100Kr månden ikke er helt det store ville jo jeg sagt at når de har flere tusen milioner trenger de jo ikke og loppe oss for 100Kr månden pr spiller.. 40Kr kansje?

Penge syke folk!

Lenke til kommentar

Nåja, selvom 100Kr månden ikke er helt det store ville jo jeg sagt at når de har flere tusen milioner trenger de jo ikke og loppe oss for 100Kr månden pr spiller.. 40Kr kansje?

Penge syke folk!

vel, folka hos blizzard jobber ikke gratis.... Serverne er ikke sånne enkle maskiner med en pentium 4 LolMhz, krever vedlikehold. Og skal banne på at man ikke får mer gamecontent uten å betale for det i GW, noe som kompanseres hos blizzzzzz :sleep:

Lenke til kommentar

Blizzard har vært urovekkende lite kapitalistiske når det gjelder å legge til content. Masse nye steder, Battlegrounds und so weiter blir patchet on-the-go og helt gratis, i motsetning til Sony som tar seg betalt for at du skal få to nye våpen og en kjæledyrsgris.

Lenke til kommentar

Ikka nødvendigvis AO, men de har avgift vist du utvider med expansions. Ellers er det gratis frem til 29.1.06 eller no. Hvordan det er med økonomien til AO folk vet jeg ikke .. men de har sikkert en nice sum penger.

Vet ikke hvor mange som spiller Gw men det er ikke så langt fra WoW.

(Det er iallefal sykt mange på american district :ermm:).

Blir sikkert flere når sorrows furnace kommer :thumbs:

Lenke til kommentar

Dette har plutselig blitt til en WoW vs GW tråd. De spillene kan ikke sammenlignes. GW er for deg som liker rask action, og bruker hodet og taktikk mer det folk gjør i WoW. Skills betyr mye mer enn gear der, og ikke alle bruker samme build på karakteren sin.

WoW er for deg med mer tid, og som liker å hele tiden måtte jobbe for å forbedre utstyret ditt. WoW sin verdenen er mye større, og du har mer quests og mer lvls der. Pluss WoW har det kjente wow universetet, som bygger på ting fra warcraft spillene. Blizzard har laget en bra mmorpg, men det er ikke noe nytt iforhold til andre mmorpg, og etter en stund blir det like kjedelig og forutsigbart som alle andre mmorpg's.

WoW er stort sett bare hype. Blizzard adde nytt content?hehe, ikke noe særlig. Ting som skulle komme fra starten, kom ikke før månedsvis senere. Det går og månedsvis mellom hver gang du ser en path.

GW sine devs er på et helt annet plan enn wow sine. Faktisk noen av de som hører mest på spillerene sine. Og gjør noe med problemer raskt! De har imponert flere ganger. Men GW er et mye kortere spill enn wow, der pvp er mer i fokus. Er fremdeles samme type pvp som i wow, carebear pvp der ingenting som helst skjer viss du dør.

Lenke til kommentar
Et ord som kan beskrive WoW:

Genialt

Et ord som kan beskrive deg:

Fanboi!

Prøv å begrunn svaret ditt?Hvorfor er det genialt?iforhold til hva?`

WoW er langt ifra genialt, det er jo bare en blåkopi av alle andre mmorpg'er der ute. (med samme setting) Ingen ting der er nytt.

Lenke til kommentar
Dette har plutselig blitt til en WoW vs GW tråd. De spillene kan ikke sammenlignes. GW er for deg som liker rask action, og bruker hodet og taktikk mer det folk gjør i WoW. Skills betyr mye mer enn gear der, og ikke alle bruker samme build på karakteren sin.

WoW er for deg med mer tid, og som liker å hele tiden måtte jobbe for å forbedre utstyret ditt. WoW sin verdenen er mye større, og du har mer quests og mer lvls der. Pluss WoW har det kjente wow universetet, som bygger på ting fra warcraft spillene. Blizzard har laget en bra mmorpg, men det er ikke noe nytt iforhold til andre mmorpg, og etter en stund blir det like kjedelig og forutsigbart som alle andre mmorpg's.

WoW er stort sett bare hype. Blizzard adde nytt content?hehe, ikke noe særlig. Ting som skulle komme fra starten, kom ikke før månedsvis senere. Det går og månedsvis mellom hver gang du ser en path.

GW sine devs er på et helt annet plan enn wow sine. Faktisk noen av de som hører mest på spillerene sine. Og gjør noe med problemer raskt! De har imponert flere ganger. Men GW er et mye kortere spill enn wow, der pvp er mer i fokus. Er fremdeles samme type pvp som i wow, carebear pvp der ingenting som helst skjer viss du dør.

Flott post der alt var rett utenom 1 feil, der at det ikke skjer noe vist du dør i pvp på Gw. Det som skjer er at du får death penalty. (mindre Hp og energy)

Men ellers en bra post! :)

Lenke til kommentar
ja, den glemte jeg. Denne har vel mest og si i pve da! Viss ikke en pvp kamp varer veldig lenge. Bra du likte posten. Tipper ikke alle gjør det her!

Nåja .. en venn spilte GvG i 75 minutter :p

Tror jeg har vært oppe i 20 eller noe med guilden min.

Uansett så må det være dritt og ha 60% Dp som monk, 1 ligtning orb og du ligger der :p

Lenke til kommentar

Syns vi skal droppe denne gw vs wow greiene å heller svare på spørsmålet til topic starter.

Er helt tåpelig hvordan folk plutselig begynner å forsvare spillet de liker når to konkurenter blir tatt opp. Blir plutselig den diskusjonen.

Men værtfall for å svare på spørsmålet så etter min mening er WoW: Det er en stor verden med passe nok av ting å velge mellom og gjøre, til tider kan det være mye å gjøre til andre tider kan det være vansklig å få gjort noe som helst.

Grafikken er ikke den beste per idag, men den holder.

Vis du har spillt andre lignende MMORPG spill som swg, everquest, ao så er det ganske like i hvordan spillet er bygd opp, eneste store forskjellen er hvordan ting ser ut og hva historien er bygd på eller går ut på.

Jeg selv ble lei av WoW etter 3-4 månders spilling men kom tilbake igjen for ca 1 månede siden og nå koser jeg meg mer enn før.

Det kan være lurt å ha med seg noen å spille med, for det kan bli litt kjedelig i lengden vis du spiller alene hele tiden, er altid fint å få med seg noen venner/evt at man blir kjent med noen ingame som man quester sammen med, det kan være veldig gøy til tider.

Må også få si her at dem som tror at man kan ri igjennom hele spillet på 1 time med epic mount må virkelig være dum, ikke ta det personelig men det er alt for usannsynelig, ikke at jeg vet helt sikkert, men jeg er 99% sikker på at det kommer til å ta deg mye lengere tid.

Jeg vil også si at verdenen er WoW er dem største jeg har vært borti bortsett fra swg som har 9 planeter og slikt for det spillet er enormt, men av de spillene jeg har spilt så mener jeg at WoW er spillet med nest størst verden.

Vet ikke om det er så mye mer å si jeg da, men værtfall liker du mmorpg spill eller bare har veldig lyst til å prøve et så annbefaler jeg wow på det sterkeste, men jeg kan selvfølgelig ikke garantere at du vil like det siden alle har vel forskjellige meninger om ting.

Ta å test spillet så får du si hva du syns, det er den beste metoden, er egentlig bare tull å sitte å høre på oss du kommer bare til å høre ting og tang som vil få deg til å bli usikker til slutt.

Så rett og slett ta å teste spillet så ser du.

Sikkert en del skriveleifer her og der men det får gå.

Lenke til kommentar
hvor mange var det som spilte igjen? noen milioner?

100Kr X noen milioner= Mange milioner bare på en månde!

Man kan jo lure på hvordan Gw klarer seg uten mnd avgift?

Ja, de jobber ikke gratis de heller... :ermm:

1. 100 kroner er piss i havet.

2. Blizzard oppdaterer som "avtalt"

3. Folk som spiller wow har som regel vært borti annet fra blizzard.

4. De skal tjene penger også.

Å giiid for en verden.

Lenke til kommentar
De tjener 200000000kr i mnd vist de har 2milioner players .. sikkert mer enn nok det.

De har jo 2-3 GMs per realm også da, så du kan jo begynne å regne sammen hvor mange folk det blir i tillegg til alle som er ansatt med vedlikehold, utvikling og det drift av servere koster. Kostnadene øker også når det kommer flere spillere vettu.

Lenke til kommentar

Min lille wow opplevelse:

Jeg var egentlig litt skeptisk til wow, har aldri likt "troll, magi og drager"

Men etter å ha prøvd hos en kompis, var det ingen vei tilbake ;)

Dette spillet har alt du kan tenke deg. Quests, Skills, Boss'r, Items.

Alt fra det sekundet du har laget din char. til du er lvl 60 er nøye "planlagt" av blizzard, du føler deg aldri usikker på hvor du skal, eller hva du skal gjøre. (noen untakk er det jo alltids)

Jeg startet en human warrior siden jeg liker det mest "down to earth", er nå lvl 60 og det har vært nesten bare morro. Er alltids kjip å bli "grusa" av en rouge/mage/priest vel det meste i PVP. Skulle valgt Paladin. ;)

Er blitt litt smålei min warrior så da startet jeg bare en mage char. Det er artig å gjøre gamle quest, med nye skills.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...