Gå til innhold

Er WoW bra, eller dårlig? Forklar hvorfor!

Anbefalte innlegg

*Innlegg fjernet, da det originale innlegget og tråden omhandler WoW og ble så endret til SWG. Trådstarter anmodes om å lage en ny tråd i riktig kategori*

Ok skal gjøre det, så kan de som vil krangle om wow og gw bare gjøre det.

Endret av The O
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har jo hørt at det er STORT og frit, men er det noen hoved oppdrag sånn som morrowind, og noen side oppdrag? Eller er det (mange?) "politiske" situasjoner som man skal/kan velge side i og at det kommer nye oppdrag hele tiden fra noen ledere?

WoW er ikke stort. Har du en epic mount kan du sikkert ri gjennom alle zonene på en liten time. Du har ingen skikkelig hovedoppdrag. Det er nesten ingen storyline. Uansett hva du gjør, så har det ingen innvirkning på verdenen. Alt du gjør har blitt gjort tusen ganger før deg!

Fri vilje eksister ikke i WoW. Alt er lagt klart for deg, og du har bare et valg stort sett hele tiden!

Lenke til kommentar

oppdragene er veldig like de som er i diablo2 hvis du har spilt det......., får oppdrag fra forskjellige folk. så får du flere ettersom du completer de...... så drar du mellom mange forsjellige byer og får flere oppdrag i hver by

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Har jo hørt at det er STORT og frit, men er det noen hoved oppdrag sånn som morrowind, og noen side oppdrag? Eller er det (mange?) "politiske" situasjoner som man skal/kan velge side i og at det kommer nye oppdrag hele tiden fra noen ledere?

WoW er ikke stort. Har du en epic mount kan du sikkert ri gjennom alle zonene på en liten time. Du har ingen skikkelig hovedoppdrag. Det er nesten ingen storyline. Uansett hva du gjør, så har det ingen innvirkning på verdenen. Alt du gjør har blitt gjort tusen ganger før deg!

Fri vilje eksister ikke i WoW. Alt er lagt klart for deg, og du har bare et valg stort sett hele tiden!

For det første: 1 Time reise (og ikke en gang til fots) i spill samenheng ER mye. Morrowind fra sør til nor tar MYE mindre tid (til fots).

For det andre: hvordan kan annmelderen i gamereaktor si at det er så jævlig stort da? Når han påstår at han har spilt i 500 timer og ennå ikke har sett alt, da må det jo være mye og gjøre. Tror ikke han er annsat i et spill blad uten å kunne noe om spilling.

For det fredje: Vist jeg hadde kjøpt spillet så har det jo ikke noe å si for meg om det er 1million andre spillere som har gjort det jeg vil gjøre, jeg har jo ikke sittet og sett på 1million spillere gjøre det, så det er ikke enformig for meg.

Lenke til kommentar
oppdragene er veldig like de som er i diablo2 hvis du har spilt det......., får oppdrag fra forskjellige folk. så får du flere ettersom du completer de...... så drar du mellom mange forsjellige byer og får flere oppdrag i hver by

Det høres jo greit ut. Digger diablo serien.

Ikke det at jeg regner med at gameplayet er i nærheten av verandre.

Lenke til kommentar
egentlig for å tenke nøye etter er det ikke mye og oppdage..

men spillet er et spill du blir avhenig av

Vist det er lett å bli avhengi, og det ikke er så fryktelig mange oppdrag så må det jo være mange andre ting å gjøre. Pluss at vist spillet klarer å gjøre spilleren avhengi så har vel spillet gjort akkurat det det skal, "fengsle" spillerern :)

Lenke til kommentar

Jeg synes wow er gedigent.

Selv med epic mount tar det laaaaaang tid å ri "fra ende til ende"

Stadig vekk stopper jeg opp for å rett og slett nyte omgivelsene. Moonglade f.eks er utrolig flott.

Wow ER fantastisk, du kan spille hvordan du vil. Det finnes power gamers i den ene enden, og det finnes 40 åringen som er passe laid back. Og en haug av typer i mellom.

Oppdragene (quests) du gjør er imo utrolig varierte. Glemmer aldri zelda questen, onyxia chain, osv. (det finnes så mage kule quester)

wow er utrolig avhengighets skapende, du går fra hysterisk glede over noe så dmt som en epic item, til tragedie når du etter 2-8 timer wiper mot en eller annen boss.

Det er et fantastisk sosialt spill, du blir kjent med mange, på godt og vondt.

Jeg har selv minimal erfaring med andre spill i samme genre, (bortsett fra warcraft 1.2 og 3) men har ingen planer om å noen gang prøve noe annet i samme genre. Det er ikke nok timer i døgnet!!!!

V

Lenke til kommentar

lol u sier dette fordi du er en GW spiller å virker som u har mye imot WoW!!!

Lenke til kommentar
Vist det er lett å bli avhengi, og det ikke er så fryktelig mange oppdrag så må det jo være mange andre ting å gjøre. Pluss at vist spillet klarer å gjøre spilleren avhengi så har vel spillet gjort akkurat det det skal, "fengsle" spillerern

Ja det fjør deg avhengi på en negativ måte, jeg slutter med wow og går over til guildwars nå. Her er den grunnen som gjør at WoW er et "dårlig" spill:

Man må spille mange, mange hundre timer for å bli bra, jeg synest dette blir feil, for å blir bra skal man ha skills, ikke ha grindet i 200 timer for å få så gode items at ingen kan slå deg. "skills" i wow er ikke akkurat noe veldig avansert, husk å trykke på de rette knappene til rett tid, ikke få personen bak deg som regel. Når det kommer i battles med fks 3 vs 3, da kan det bli litt avansert ja, men som sagt, har du itemsene som du trenger, skal det litt til å ta deg.

Jeg har en kompis som spiller GW, det tar LANG fra så lang tid å bli max level der, og det ser ut til å vere mye mer action der. PS: jeg har spillt wow siden det kom ut, så jeg har litt peiling.

Jeg anbefaler heller GW for dem som ikke liker å føle seg tvinget til å spille mange timer faglig for å "få" noe ut av det, dette er den følelsen jeg satt igjen med. Jeg mener jeg aldri burde kjøpt wow, men spart meg for de pegnene, heller spillt GW, er jo mye morsomere.

Har du kompiser som spiller wow? testet med dem? Kan se veldig gøy ut, derfor jeg kjøpte det, men som sagt, det tar ALT for mye tid, så jeg gidder ikke mer.

Du burde ikke bare se på positive erfaringer til folk, men les også negative, så kanskje du ser at det ikke er like bra som du tror. WoW er ikke dyrt egentlig, 100kr månden er ingenting, så ikke dropp det visst du selv synest det var veldig gøy pga du mener det koster for mye. 3kr dagen, det skaffer du fra flasker du finner på tomta til naboen nesten.

Til slutt og som sikkert sagt 10 ganger: GW vil jeg tro er mye gøyere!

Lenke til kommentar
Har du kompiser som spiller wow? testet med dem? Kan se veldig gøy ut, derfor jeg kjøpte det, men som sagt, det tar ALT for mye tid, så jeg gidder ikke mer.

Du er vel ikke dedikert nok da... jeg kan love deg at den som liker å sitte timesvis for å forbedre characteren sin (som meg) vil elske wow.

Til slutt og som sikkert sagt 10 ganger: GW vil jeg tro er mye gøyere!

Så subjektivt som det kan bli. Noen liker opel, noen liker fiat.

Lenke til kommentar
Du er vel ikke dedikert nok da... jeg kan love deg at den som liker å sitte timesvis for å forbedre characteren sin (som meg) vil elske wow.

Jepp, det er sant. Hvadu mente med det andre du sa forsto jeg ikke, jeg har da gitt mange grunner på hvorfor jeg ikke liker det, om han er slik som meg å ikke liker å sitte rundt 4-5 timer daglig med et spill over mange månder for å bli god i det, så er det vel ikke noe for ham.

Jeg synest jeg ga go nok grunn. Visst det er det subjektivt eller hva du sa betyr. Fikk aldri 6er i norsk, som du sikkert forstår.

Lenke til kommentar

Grunnen til at tullete anmeldere sier det er så enromt, er fordi de hyper det opp enda mer enn nødvendig. Er jo flere anmeldere som også har gitt WoW bedre grafikkarakter enn GW, noe som rett og slett viser hvordan situasjonen (ikke) er.

WoW er bedritent, rett og slett. Det er kjedelig, ensformig, teit og er blottet for alt som heter god story. Du har en del frihet, ja, du kan gå inn i bygninger osv, men det er vel stort sett det. I tillegg skal Blizzard loppe deg for masse penger i måneden. De har et milliardimperium fra før, men lurer både store og små til å betale en ganske så høy sum for noe som er ganske så tåpelig.

Kjøper du Guild Wars derimot, da får du god grafikk, flott storyline, god holdbarhet, masse morsomme og spennende utfordringer og du vil få en utrolig spillopplevelse. Friheten er ikke like stor som i WoW, nei, absolutt ikke. Du kan ikke gå inn i hus, barer, osv. Men det spiller ikke så stor rolle når du finner ut at det er masse annet moro du kan gjøre. Dessuten går det bare opp til lvl 20, fordi Guild Wars, som navnet tilsier, handler i stor grad og guilder (laug) som spiller i mot hverandre.

Jeg kommer sikkert til å bli flama for å ha sagt sannheten om WoW, men det får så være. Du har fått høre hva min erfaring er etter ca en uke med WoW-spilling. Jeg la det for fra meg (lånte det av en venn) og det kunne aldri falle meg inn å kjøpe det for så å betale en viss sum i måneden. Guild Wars derimot er et så mye bedre alternativ. Lykke til!

Endret av Grundig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...