Gå til innhold

NTFS?????

Eksos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NTFS er filsystemet som blir brukt i win2000 og xp.

Har du stor harddisk så taper du mindre plass med ntfs enn med fat32.

Er litt forskjell på hvordan harddisken blir delt inn og hvordan os henter info fra disken.

står du i fat32 system så kan ud ikke hente informasjon fra ntfs delen. (en fat32 og en NTFS partisjon på samme harddisk, men andre veien går fint)

Skal du legge inn win2000 eller xp så anbefaler jeg at du tar NTFS.

Virker litt bedre etter min mening.

Lenke til kommentar

Quote:

MSDOS leser ikkje NTFS-partisjoner...i alle fall ikkje min
:grin:

Ikke noe problem det da. Du booter jo rett til CDen uanz. DOS er lagt i dass :wink:

Quote:

NTFS er filsystemet som blir brukt i win2000 og xp

Litt mer korrekt har NTFS eksistert helt siden lille mjuke lagde NT dvs at NT har ekistert i ca 15 år.

Quote:

står du i fat32 system så kan ud ikke hente informasjon fra ntfs delen

Stemmer at Windows 3.11 og tidligere samt 9x baserte OS ikke leser NTFS i utgangspunktet, men det finnes 3rd party produkter som gjør at du kan lese NTFS i de fleste OS.

Quote:

Har FAT32 nå og hadde tenkt til å lage en liten partisjon med NTFS på. Ville dette vært mulig?

Ikke noe problem det såfremt du har et NT basert OS.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-28 18:01, Ceramic skrev:

hei

Mange fordeler er allerede nevnt i denne tråden. I tillegg er det en stor fordel med NTFS hvis en driver med videoredigering. Det er nemlig ingen begrensning på filstørrelse ved nedlasting/overføring av foreks. videofiler med NTFS.

Er det mulig å konvertere fra Fat32 til NTFS uten å ødelegge data siom ligger på en Fat32 partisjon ?

Mvh-ibm

Lenke til kommentar

Semmer at Windows 3.11 og tidligere samt 9x baserte OS ikke leser NTFS i utgangspunktet, men det finnes 3rd party produkter som gjør at du kan lese NTFS i de fleste OS.

/quote

Hvor får en tak i den softwaren/driverne som gjør at en kan lese ntfs i w9x

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...