VegardStr Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) er det bra å ha mye eller lite virtuelt minne? utklipp fra everest: Fysisk minne Totalt 1023 Mb Brukt 424 Mb Ledig 598 Mb Utnyttelse 41 % Virtuelt minne Totalt 3485 Mb Brukt 768 Mb Ledig 2717 Mb Utnyttelse 22 % er dette mye eller lite? hva er bra? Endret 15. august 2005 av vegis Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Med ditt oppsett holder det med 3GB virtuelt minne. Det virtuelle minne "skal" være 3 ganger så stort som det fysiske minnet mener jeg å ha hørt. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 (endret) leste netopp på itpro at det bare skal være 1.5 ganger større. Endret 15. august 2005 av vegis Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 dvs. at eg har for masse??? Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Det oppereres med mye tall angående virtuelt minne, og stort sett er alle villedende. En god tommelfingerregel er at du bør ha minst 2Gb tilsammen med fysisk minne og virtuelt minne. Men det kan anbefales å ha noe virtuelt minne selv om du har mye fysisk minne, for XP fungerer best med noe virtuelt minne. Du kan også selv finne ut av hvor mye du behøve. Kjør alle programmene du pleier å bruke over litt tid og åpne oppgavebehandling. Les av hvor høy topp du har på bruk av virtuelt minne og legg så til ca 100Mb. Da får du en noelunde grei mengde i forhold til hva du trenger. Jeg ser du har 1 Gb minne og da holder det nok å sette virtuelt minne til 1024Mb. Lenke til kommentar
Downy Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Skal du bruke virtuelt minne så lønner det seg å ha start størrelse og maksimal størrelse likt. Fordi windows bruker en del tid på å justere størrelsen hele tiden. Og har man flere harddisker, så går det ann å legge sidevekslingsfilen til en annen harddisk en til feks. C. Se her Trimme datamaskinens minne med windows xp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå