HenrikSolberg Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 QT Pro og H.264 er vidunderlig effektivt. (QT Pro nøkkel følger med FCP). .mov oppe å går med H.264 som codec! http://home.online.no/~da-sol/video/domino_trailer.mov Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Stått langt unna, stor zoom for å få utsnitt og dermed så høy blenderåpning som mulig... Så du kan stille på blenderåpningen på videokameraet ditt? Jeg kan bare stille på eksponeringen og lukkertiden jeg. Noen forslag på hvordan jeg kan få mindre dybdeskarphet ved hjelp av dem? Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Vel, hvis du stiller høy lukkertid så vil vel kanskje kameraet automatisk åpne blenderen for å kompansere... Hvis det er tilfelle så er jo det en mulighet. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Er ikkje eksponering = blenderopning? Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Eksponering er blenderåpning kombinert med lukkertid... Endret 14. september 2005 av HenrikSolberg Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Vel, hvis du stiller høy lukkertid så vil vel kanskje kameraet automatisk åpne blenderen for å kompansere... Hvis det er tilfelle så er jo det en mulighet. Det er ikke tilfellet. Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Når jeg stiller på lukkertiden så blir bildet mørkere og mørkere jo raskere jeg setter den på. Tror du det er mulig å sette raskere lukkertid og sette opp eksponeringen, for å få mindre dybdeskarphet? Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Det er nok ikke mulig det da nei... Siden du ikke har mulighet til å stille blender manuelt... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Veeeel. Om du seier eksposure = båe blender + shutter speed så er det noko som skurrer. Eg kan setje exposure heilt open, for å så køyre shutter speed heilt ned - då må jo det tvinge blendaren opp... Velvel. Eg likar ikkje bilete med høg shutter likevel, bevegelsane blir for skarpe... : ))) Må nok heller køyre på med ND-filter! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Det vil nok tvinge blendaren opp då ja: Exposure is controlled in a camera by shutter speed and lens aperture. (Aperture = Blender)http://en.wikipedia.org/wiki/Exposure_(photography) Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Ser bra ut dette:) gleder meg til å se resultatet har du noe erfaring med kortfilm fra tidligere, eller? Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Har gått på Medier og Kommunikasjon tidligere og har laget et par kortfilmer der... Men ikke noen annen erfaring utover det. Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Lenge siden jeg har oppdatert her nå, men filmen nærmer seg i alle fall ferdig. I dag har jeg og lydredigeren min sitti på skolen og jobbet med lyden til filmen i klasserommet vårt (som har et rimelig bra surround-anlegg). Så nå er forhåpentligvis lyden enda litt bedre... Her kommer noen korte utdrag av melodiene som brukes (alle spilt inn av "oss"): Marche from "The Love for Three Oranges" Serge Prokofieff, Op. 33 Hovedtema: Gammal fäbodpsalm från dalarna Oskar Lindberg Solist: Torun (Fløyte) Hovedtema: Gammal fäbodpsalm från dalarna Oskar Lindberg Solist: Thomas Borger (Saksofon) I tillegg vil det forhåpentligvis bli spilt inn en melodi til i løpet av uken. Ei klasseveninne tar seg av cover og plakat, og rett over jul vil såvel DVD og CD være tilgjengelig til en billig penge... Hva synes dere? Lenke til kommentar
glennsjo Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) Når kommer den ferdige filmen? Kommer du til å legge den ut, eller bare selge den? Traileren viser i hvert fall bra bilder og bra komposisjoner. Egentlig litt vanskelig å oppfatte hva handlingen er i filmen. Jeg leste litt mer om filmen på hjemmesiden din og traileren gir ikke noe hint om det dramatiske som skal utvikle seg i filmen. Synes også det er litt vanskelig å oppfatte hva lyden over klippene der jenta løper skal dreie seg om. Dørslenging kan (etter å ha lest manuset) representere en dramatisk greie, men det er umulig å oppfatte hva dette skal være (jeg skjønner at man ikke skal avsløre dette heller, men før jeg leste mer om filmen var de lydene fåfengt for meg). Har også nå sett noen av dine tidligere filmer og merker meg at du bruker mye lyd. Pass på så musikken ikke overdøver dialogen. Jeg mistet ett ord ("domino"?) av mora i traileren og deler av ordene når jenta løper. Traileren gir mer inntrykk av ei inneslutta jente med (alvorlige) fritidsproblemer, fremfor dramatikk i familien. Endret 20. desember 2005 av Glenn'ern Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Låner du kamera og mikrofoner, eller eier du dem? Traileren hadde ganske vakkert bilde og bra lyd, syns jeg (noe som ikke er så vanlig for amatørfilmer à la nullbudsjett). Hvor får du tak i de voksne skuespillerne? Til hvem sendte du manuset i forkant? Gleder meg til ferdig resultat. Endret 21. desember 2005 av cun Lenke til kommentar
s.a.h Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 såg ut så ein veldig bra film. Profosjonell. Synst kvaliteten på dei bildene såg virklig bra ut! Skal kjøpa meg kamera no, kunne eg spurt ka kamera du bruker? E kanskje ikkje rett plass å lura på, men kor kan eg legga filmane mine ut hen? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Han bruker Canon XL2. Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 oki, gir Xl2 like bra bildekvalitet som XM2? Vet at det er en helt annen prisklasse, men likevel Lenke til kommentar
s.a.h Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 herlige jenta du fekk me i den filmen:P hehe.. stå på! Skal filmen ha kinovisning? Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 Filmen skal faktisk ha kinovisning ja... I slutten av januar tror jeg det blir... XL2 gir en god del bedre bildekvalitetet en XM2! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå