HenrikSolberg Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Driver for tiden og spiller inn en kortfilm som har tittelen Domino. Filmen blir en ca. 30 minutters kortfilm. Foreløpig har vi spilt inn ca 75% av filmen. Det som gjenstår skal filmes de kommende to ukene. Domino handler om ei lita jente som har et spesielt forhold til en eske dominobrikker. Hennes forhold til disse brikkene blir mer og mer problemfyllt utover i filmen. Dvs. dropper lekser, sover ikke, legebesøk osv... Og kanskje er det mer med disse brikkene enn det kan se ut som på overflaten. Her kommer i alle fall en haug av bilder fra innspillingen så langt: Introduksjon: Scene 1: Scene 3: Scene 4: Scene 5: Scene 6: Scene 7: Scene 12: Har også lagt ut et lite videoklipp.... Det finner dere her: http://home.online.no/~da-sol/video/utdrag.wmv Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Tror du får respons om du legger ut link til denne siden i signaturen fin HenrikSolberg. Lenke til kommentar
lars91 Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Ser ut som at dette kan bli en bra film dette Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 joa.. så jo grell ut denn Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Hva mener du complexity? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Hva mener du complexity? at den så bra ut.. kul.. ja rett å slett grell Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Ok, for der jeg kommer fra så brukes "grell" om stygge ting, så jeg måtte bare spørre! Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Da er traileren til Domino ferdig... Her er den.... Kjør på med tilbakemeldinger... Og jeg ønsker knallhard kritikk! Endret 18. august 2005 av HenrikSolberg Lenke til kommentar
johanjohan Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Det så faktisk overraskende bra ut. Sånn umiddelbart har jeg tre ting å kommentere: 1. Komprimer traileren! 30 mb på 2 og et halvt minutt er absolutt unødvendig. 2. I den første dialogen mellom jenta og moren er ikke lyden troverdig klippet. La lyden i klippene gli mer inn i hverandre. 3. I klippet hvor læreren snakker med moren bør du tenke litt mer komposisjon. Alt for mye luft over hodet hans. Dersom du ikke vil skyte klippet på ny tror jeg faktisk jeg hadde gått til det drastiske skittet å zoome inn på bildet, for å få et litt nærmere utsnitt og mindre luft over hodet hans. Ikke mye, men litt ville jeg ofret for å redde denne. Det siste jeg vil ta med er at jeg savner litt "action" i traileren. Ikke nødvendigvis action, men at du har med noe som skjer, slik at det ikke bare blir snakk. Jeg får lyst til å se denne kortfilmen, men det er av den grunn at jeg er filminteressert, og har lyst til å se hva du får til, ikke fordi det ser ut som en spennende film. Men jeg tviler ikke på at det ferdige produkter ditt blir helmaks Stå på! Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 1. Ville at traileren skulle se "best" mulig ut og da ble 30 MB et krav... Trailere til storfilmer på nettet (apple.com) er ca. like lange og de filene er større, så jeg bruker den som en slags unnskyldning selv om jeg skjønner hva du mener, og ser poenget... 2. Notert... Redigering til filmen vil bli gjort fra starten (altså på nytt) når jeg skal redigere den ferdige filmen... Men kjekt å ha slike tips i bakhånd... 3. Jeg har 2 andre vinkler hvor læreren er med til denne scenen... Det ene er en total av alle (fra siden) og det andre er et nærbilde av hodet til læreren... Så jeg har mer og velge mellom her... 4. Handlingen i filmen er egentlig ganske komprimert så det å ta med for mye av det som skjer vil bare avsløre handlingen for den ferdige filmen... Derfor er det ikke med så mye av det som skjer i filmen... takk for tilbakemelding... Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Hei Henrik. Har i grunnen sett frem til denne siden jeg var innom siden din etter en saftig runde ordkløyveri rundt fyrstikkeskefilmen din. Inntrykket jeg fikk den gangen var at dette hadde potensiale til å bli noe av en "skrekk-light" noe litt i stil med moderne, minimalistiske, asiastiske thrillere. Fikk definitivt ikke det samme inntrykket av traileren, men nå var sikkert min opprinnelige reaksjon helt feil også. Savner også litt mer "action" i traileren. Den melankolske musikken og all pratinga gir egentlig ikke meg spesielt lyst til å se filmen, selv om det meste ser ganske pent ut. Litt høyere tempo, mer tvetydig (disharmonisk?) musikk kuttet inn i det harmoniske kunne for eksempel pirret meg mer. Litt slitsomt å vente på at Mediaplayeren skulle bufre filmen. Apple har nok litt raskere servere. (Som macbruker er jeg jo ikke akkurat overbegeistret for wmv-formatet i utgangspunktet heller da...) Ellers noen tanker: Har du vurdert å gradere filmen noe mer? Det hele ser som nevnt pent ut, men kanskje litt kjedelig "pent" om du forstår hva jeg mener? Altså en look som passer perfekt for Frida-lignende greier, men etter min mening* kanskje blir litt feil her? Fake fokus-pull i bildet hvor dominoesken ligger i forgrunnen? Ser i hvert fall slik ut for meg og da blir det en distraksjon som fort trekker meg ut av handlingen snarere enn å involvere meg følelsesmessig. Skal uansett bli gøy å se det ferdige resultatet og så håper jeg du legger ut en QT versjon også. Stå på. *Selvfølgelig basert på min oppfatning om hva filmen din faktisk dreier seg om. Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Har blitt mac-bruker selv den siste måneden... Så går nok over til å kode .mov filer så snart jeg får meg Final Cut Pro og finner ut hvordan jeg kan få .mov-filene ned i filstørrelse! Flere som savner litt action i traileren... Selv er jeg uenig, og mener at mer action ikke passer for hverken traileren eller for inntrykket av filmen, men jeg er kanskje litt sær... Angående gradering/fargebehandling er jeg åpen forslag ettersom jeg ikke har tenkt så helt utrolig mye på det enda... Har ikke begynt med redigering på selve filmen og er ikke helt sikker på hvilken vei jeg velger når det gjelder gradering/fargebehandling... Ikke noe fake fokus-pull nei... Gjort manuelt under innspilling... Lenke til kommentar
lars91 Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 jaja men her er i hvertfall den samme meningen om at det burde vert litt mere "action" i filmen... kansje tatt med noe som ikke var i filmen egentlig for å forvirre... kansje det burde gått litt raskere..? Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Har blitt mac-bruker selv den siste måneden... Så går nok over til å kode .mov filer så snart jeg får meg Final Cut Pro og finner ut hvordan jeg kan få .mov-filene ned i filstørrelse! QT Pro og H.264 er vidunderlig effektivt. (QT Pro nøkkel følger med FCP). Lenke til kommentar
johanjohan Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Ikke noe fake fokus-pull nei... Gjort manuelt under innspilling... Reagerte også på denne... Men på en positiv måte Synes det var veldig bra gjort. Hvordan har du fått så lav dybdeskarphet? Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Stått langt unna, stor zoom for å få utsnitt og dermed så høy blenderåpning som mulig... Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Imponerende at den fokus-pullen er the real deal ja! Samtidig er kanskje det faktum at flere av oss legger merke til den noe som betyr at du bør vurdere å droppe den? Min tanke er altså: Når folk "legger merke" til ting i kameraarbeidet distraherer det fort slik at man trekkes ut av handlingen og dermed forringes den følelsesmessige involveringen i verket. "Kill your darlings"? Lenke til kommentar
johanjohan Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Naai... Må si med uenig der NickFalk. Liker den fokus-pullen utrolig godt. Ville nok droppet den dersom det i den ferdige filmen bare blir et klipp i seg selv uten mening, men dersom det gir sammenheng med handlingen ville jeg absolutt hatt det med. Er vanskelig for meg å se nå, men... Likevel kan det være et godt bilde å ha i introen... Type "Henrik Solberg presenterer..."-klipp Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Uenigheten er notert. Jeg er også enig i at det er et pent klipp, men personlig er jeg en gammel grinebitter som mener at ting man legger merke til som "fint", "kult", etc. nesten bestandig er med på å trekke seerne ut av den alternative virkeligheten. Nettopp det faktum at du likte det klippet så godt at du la spesielt merke til det kan i mine øyne være grunn nok til å fjerne det... Men, det kan jo hende det hele glir sømløst og ikkeiøyefallende når filmen er ferdigklippet. Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Det vil gli mer inn i filmen enn det gjør her... Det vil ikke bli et enkeltstående klipp hvis en kan si det slik... For introen så har vi en haug andre fete bilder som vi skal bruke... Så det blir nok et annet bilde som er under "Henrik Solberg presenterer..." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå