ARXco Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Kom over denne linken som viser et eksempel på hvordan en motor KAN ende opp om man slurver med oljeskift... Bildene er tatt ETTER at et kilo eller to karbonisert olje allerede er skrapet vekk med en plastikk-kniv... -grøss... Like før man kan bruke den som utegrill, køla er ihvertfall på plass http://www.genmay.com/showthread.php?t=563311&page=1&pp=15 Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Fy faen.... Det blir fint arbeid... If you set on leaving it in the truck.. put it back together, add 1/2 quart trans fluid to the oil, let it run for 10-15 minutes, drain the oil.. with a motor that bad.. i'd do that at least one more time using the cheap oil.. then.. drop the oilpan and clean that out by hand.. it should help clean out the gunk.. jaja, det beste hadde jo vært å demontere motoren for å få den renset fullstendig... Lenke til kommentar
ARXco Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Skal ikke si høyt hva JEG ville ha gjort, da blir jeg uthivd... Spørs hvor mye jobb det er å ta ut maskina, når først såpass mye er demontert er det muligens lurt å grave ut det grøvste og samtidig bruke en industrisuger for å unngå for mye søl. Andre og påfølgende rensemetoder ville da få en lettere jobb. Hadde vært artig å sett bunnpanna på den der... Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Eg trur eg ville ha plukka den motoren og reingjordt skikkelig før eg bygde den sammen igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå