kilogram Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Flere Windows-hull utnyttet Flere nettsteder melder nå om kode på nettet som utnytter sikkerhetshullene som ble oppdaget i Windows i forrige uke. Bare 48 timer etter at Microsoft slapp oppdateringer for hullene, var den første utnyttelseskoden ute. Les artikkelen her Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Jeg må nok ta meg en update jeg også da. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Hva var det jeg sa! Blaster og sasser kom til å gjennoppstå, og det er i grunnen ikke noe rart at dette skjer nå etter første oppdateringa hvor alle "må" ha genuine windows for å få den nedlasta. Regner med at hackerne bare ventet på at MS skulle gjøre et slikt stunt forde det mest sansynlig står mange upatchede maskiner med piratwindows hos hvermansen. Endret 15. august 2005 av perpyro Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Regner med at hackerne bare ventet på at MS skulle gjøre et slikt stunt forde det mest sansynlig står mange upatchede maskiner med piratwindows hos hvermansen. Da får hvermansen ha det så godt.. Piratkopiering bør ikke bli tolert uansett hvor dårlig produktet som blir piratkopiert er. Etter en stund vil folk som ikke vil leve med virus og hull og slikt enten kjøpe en lovlig Windows-versjon av nødvendighet (for spilling o.l.) eller gå over til et alternativt operativsystem. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Da får hvermansen ha det så godt.. Piratkopiering bør ikke bli tolert uansett hvor dårlig produktet som blir piratkopiert er. Etter en stund vil folk som ikke vil leve med virus og hull og slikt enten kjøpe en lovlig Windows-versjon av nødvendighet (for spilling o.l.) eller gå over til et alternativt operativsystem. Selvsagt bør piratkopiering motarbeides, men jeg tror dog det er feilaktig å ikke tillate installering av (kritiske) sikkerhetsoppdateringer, idet mange maskiner infisert med trojaner og virus kan misbrukes av personer med tvilsomme hensikter til å sende spam og utøve annen ugagn (såsom DDOS-angrep). Dette er et globalt problem som må bekjempes, og da nytter det ikke å utelate la piratkopiert programvare forringe sikkerheten for alle andre. Piratkopiering må nok stoppes med andre metoder. Ved alle andre oppdateringer som ikke nødvendigvis kondemnerer sikkerheten, kan nok Microsoft implementere en verifiseringssjekk (ikke at det noensinne har stoppet piratene). Lenke til kommentar
So|o Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Oppdaterte heldigvis for et par dager siden. Virker som nye oppdateringer kommer som "automatisk oppdatering" først en stund etter at de blit lagt ut under windowsupdate sine sider... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå