Gullars Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Hei, Eg har hatt ferie nå, og har difor ikkje brukt internett/ruteren på 2 mnd. Eg skal konfigurera det trådlause nettverket for at ein person til skal kunna logga seg på. Problemet er at eg ikkje finn ruteren min. Trudde adressa var 192.168.1.1. Var tydelegvis ikkje det. Finn ikkje IP-en ved å kikka på GW, ettersom den er sett til NG sin 10.0.0.1. Korleis kan eg finna IP til ruteren? Edit: Etter litt prøving og feiling fann eg ut kva IP-en var... Ikkje veldig logisk, men... Endret 15. august 2005 av Gullars Lenke til kommentar
Skeetzoid Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 default ip på den routeren er som du sier 192.168.1.1. har den stått på mens du har vært borte og har du byttet passord. Kan jo tenkes at noen har vært inne å tukla med oppsettet Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Du kan jo resette routeren (på baksiden) og få orginal ip og oppsett. Krypter hvis du ikke har gjort det før. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Trur det var eg som hadde endra til 10.0.0.200 pga av eg skulle få til noko NAT-greier... Hadde berre gløymt det ut. Har MAC-filtrering og WEP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå