Thombr86 Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Har en Civic DX 1.3 (Forgasser med innsprøytning) Km stand: 184k. Jeg har nå byttet olje, oljefilter og bensinfilter. Forhørte meg om på et Honda verksted, og de sa at jeg skulle fylle 3,5l olje, Dette gjorde jeg, kjørte motoren litt, venta for så å peile. Jeg får ikke utslag på peileren i det hele tatt, men har ike fylt mere olje, for 3,5 skal være nok. Før har jeg fylt til at det viste "midt på treet" på peileren, og jeg har nok overfylt motoren med 1liter eller 2.... Startingen er ikke helt god, noe som mest sansynlig er pga avleiringer på plugger (har ikke sjekket enda..), tenningen er justert. Så hvilke plugger er "best"? har hørt at det er store forskjeller på plugger, både i pris og ytelse.. Er biltema plugger best, eller bør jeg gå for noe annet? Evt. er det noen andre ting som kan ha skjedd pga overfylling? Kjørte oljerens for jeg tappet oljen og fylte med del-syntetisk... Endret 15. august 2005 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Hm...jeg ville ha dobbeltsjekket det med oljemengden. Selv oppegående mekanikere og andre fagfolk kan ta feil innimellom. Plugger? Her er det ikke noe å spare på, bruk NGK eller Denso. Jeg kan tenke meg at bilen er levert med NGK som standard. Styr unna Biltema, og det samme med Bosch (de lager veldig mye bra, men tennplugger kan de ikke) T'Weed Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Hørte av en mekaniker venn av meg at noen biler trivdes godt med biltema plugger... han personlig bruket noe som het G... etellerannet Før når jeg fylte olje opp til godt nivå på peileren, så svetta toppen litt, igjennom gummiforinga... Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Vet at Biltema blant annet selger Eyquem som blir levert som standard i franske biler. Jeg vil anbefale å bruke det pluggmerke som står på bilen, da vet du at du får en plugg som virker 100 % (hvis den gamle gjorde det). Prøvde Bosch på min Daewoo og den hakket som en gal (brukte overgangstabell, så jeg vet jeg fikk riktig plugg). Gamle Tempoen jeg hadde startet best med Bosch, med NGK plugg var det vanskligere å få start på den. Tror du som Honda eier burde bruke Denso eller NGK. Vanlige plugger holder om du bruker bilen til vanlig kjøring og ikke et GP stevne. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 OK, i hall keep that in mind.. Men om pluggene er litt sorte, kan jeg da ta en tannkost og pusse de? med/uten tannkrem/rensemiddel? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Men om pluggene er litt sorte, kan jeg da ta en tannkost og pusse de? Selvsagt kan du det, men om pluggene har blitt sure en gang, vil de aldri bli 100% bra igjen. En NGK-plugg koster rundt 20 - 50,-. Her er det ikke noe å spare på. Du burde kanskje vurdere å spandere nye tennkabler også, og her er det viktig at du bruker originalt eller bedre. T'Weed Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Da skulle jeg vel ha bytta fordelerlokk også.... Blir en del kroner dette.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå