mrincredible Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Hei Her har jeg en utfordring til dere! Greia er at de jeg bor sammen med har bestemt seg for at vi absolutt må ha trådløst nett her hjemme. Vi har ADSL fra NextGenTel som er vidrekoblet til en Gigabyte GN-A11G trådløs router. Tanken er å sette opp en "boks" som tar imot det trådløse signalet og som videresender dette til PC'en over en liten kabel. Håpet er at det skal se ut for nettverkskortet på hovedkortet som om det er vanlig kablet nettverk. Finnes en slik "boks"? Grunnen til at jeg vil gjøre dette er fordi jeg skal kjøre Ubuntu Linux og har ikke funnet noe kort som virker "out of the box". Det beste hadde selvfølgelig vært et kort som fungerer direkte. Kanskje dere kan anbefale et kort her? Takker for alle inspill! PS. Beklager den noe kryptiske enmnetittelen, men det var ikke lett å finne noe som var beskrivende. [EDIT: Stygg skrivefeil rettet og forklart problemet litt bedre] Endret 15. august 2005 av mrincredible Lenke til kommentar
Biggus Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Finnes slike bokser ja. Bruker selv en slik som er koblet til min dvd spiller i stua. Flere som bruker slike til f.eks. tilkobling av x-boks o.l. til det trådløse nettet. Lenke til kommentar
mrincredible Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Er det slik å forstå at dette produktet passer med mitt trådløse aksesspunkt? Og så bare putter jeg en kabel mellom dingsen og maskinen min og så vil maksinen min tro at den er på et vanlig kablet nettverk? Er det DHCP på den broen? Kan jeg koble en hub til den og derifra flere PC'er eller går det kun med én PC? Takk! Endret 15. august 2005 av mrincredible Lenke til kommentar
Biggus Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Ja til alt du spør om, men er usikker på om det går an å koble en hub til den. Sikkert noen andre som vet. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Ja til alt du spør om, men er usikker på om det går an å koble en hub til den. Sikkert noen andre som vet. ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå