oola Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 har nettop kjøpt (Abit Siluro GeForce 4 Ti 4200)til 1700 (nok) et elegant kjøp!!! syns jeg da. ps: noen som hvet hvor mye jeg kan klokke det opp kan ikke så mye om data.og hva skal jeg gjøre for å klokke den opp..... __________________ amd athlon prossesor 1,1 gigahertz Abit Siluro GeForce 4 Ti 4200 <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: oola på 2002-08-06 23:05 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: oola på 2002-08-06 23:07 ] Lenke til kommentar
vegge Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 OC-guide til grafikkort Vet ikke hvor mye du kan klokke det opp, men det finner du ut! :smile: Bare installer et klokkeprogram; både PowerStrip, Nvmax og RivaTuner fungerer bra. Så starter du overklokkinga. Øk minnet 5 MHz om gangen. Mellom hver gang tester du litt i 3DMark og ser at det er stabilt. Så prøver du 5 nye MHz. Til slutt øker du gpu på samme måte. Dette står som nevnt beskrevet her; http://www.overklokking.no/skjermkort/ocgu...uide/index.html Tegn på at du har klokket for mye kan være hvite prikker og blinkende streker e.l. når du kjører 3DMark. Da klokker du ned 5-10MHz... Lykke til! Lenke til kommentar
vegge Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Et annet spørsmål er jo hvor mye vits det er å overklokke skjermkortet ditt. Du får nok kjørt de fleste spill på standard hastigheter. Dessuten er det alltid en liten fare for å ødelegge komponenter ved overklokking. Men det var vel ikke det du spurte om.. :smile: Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Vi er da ikke overklokkere for ingenting, er vi vel? :smile: Lenke til kommentar
vegge Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Alt skal selvsagt overklokkes! Jeg har ikke noe problem med å klokke, modifisere, herpe og ødelegge min egen maskin, men vil ikke presse andre til å gjøre ting som i verste tilfelle kan medføre ustabilitet og død hardware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå