Gå til innhold

Videokamera Med Nightshot..

Anbefalte innlegg

Hallo..har hatt 2 digitale videokameraer fra før av..men ingen av dem hadde no særlig "nightshot" altså filme i tussmørket..det var canon mv790i og canon mvx330i eller hva det heter..noen som veit om/har et billig kamera med denne funksjonen? så man kan filme selv om det er helt svart..så får man vel grønnaktig bilde?... :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd Nigthshot på Sony DCPCR 1000, ligger på rundt 10 000,- fungerte dårlig. Har også prøvd denne funksjonen på Panasonic NVGS 200 og 400, begge rundt 10 000,- Fungerer bedre enn på Sony da denne funksjonen gjør lcd panelet helt hvitt slik at det dermed fungerer som en slags lykt som du da vender mot det du skal filme. Prøvde det på soverommet i stummende mørke; fungerte greit, men lukkertiden ble samtidig satt ned hvilket førte til at personen el. det du skal filme ikke kan bevege seg så fort. Vil vel heller satse på å bruke en liten Maglite el. lign. og tape fast til kameraet om du absolutt må filme i bekmørke. Ingen kameraer i denne priskategorien har gode egenskaper for dette formålet, såvidt meg bekjent.

Lenke til kommentar

Den måten dei kamera du snakker om definerer Nightshot (Panasonic sine), er heilt annleis enn måten Sony sin Nightshot (som faktisk er det trådstarter snakker om).

Sony-kamera (iallfall mitt) nytter ein infraraud lampe på kamera som gjer at ein kan filme heilt utan lys. Men pga. det infraraude lyset, vert opptaka grønne. Fordelen, er at ein ikkje treng lange lukkartider.

Lenke til kommentar

samme hær, en infrarød diode, samme som i fjernkontroller, sender ut lys som fanges opp av linsen igjen, som en lommelykt..

dårlig rekkevidde, filmen ble grønn/blå til meg..

Fungsjonen sluttet å virke 1uke etter jeg kjøpte kameraet, gidder ikke bytte da det ikke er en praktisk funsjon for min del..

(var litt morro å snike meg helt opp i ansiktet på dama uten at hun viste jeg var dær...)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har prøvd nattfunksjonen på diverse Canon modeller og et par Sony modeller. Canon sin funksjon å filme i mørke på er bare brukenes hvis motivet er fullstendig rolig, da lukkertiden øker voldsomt. Eneste positive er at fargene bevares.

Sony sin måte å gjøre det på fungerer langt bedre, du kan rett og slett se i mørket, selv om det er bekmørkt. Ulempen er at bildet blir grønnlig, men jeg synes ikke det gjør allverden. Den innebygde IR lampen i kameraet rekker desverre bare ca 3 meter, men kan forlenges betydelig med en slik. Men er det litt skumrings lys så holder det i massevis til å få et lyst bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...