Gå til innhold

Vil dette bli brukbart

Anbefalte innlegg

Vil dette bli brukbart

til en spille pc:

Western Digital Caviar 7200 RPM 80 GB.

Cpu: AMD Athlon XP 1800 1.53GHz.

Hovedkort: Chaintec Apogee.

Logitech Cordless Desktop Optical.

Kabinett: Chieftec DA-01W ATX Full tower. Kr948

Nettverkskort: 3Com 3C905 Etherlink III 10/100Mbit TP bulk PCI.

Ram:. TwinMOS 256 MB DDR SDRAM pc2100. KR630

Cd-rom: Pioneer DVD 16x/40x IDE, slot-in.

Cd-brenner: Lite-On CD-Brenner 40x/12x/48x IDE TR-40125S01YC.

Lydkort: Creative Soundblaster Audigy Player Lydkort

PCI med Firewire, Bulk.

KNEC Diskettstasjon 3,5" 1,44MB FD1231H

Floppydisk Intern.

Skjermkort: Asus V8420 GeForce4 Ti4200 128 MB DDR.

Og nevn en fin 19 eller 21 ctr skjerm til en billig penge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er uenig at det er skrytepost.

det er slettes ikke noe "super-pc", som man kan skryte av.

det er en brukbar pc til spilling. akkurat som han spurte om

[ Denne Melding var redigert av: Avidi på 2002-08-06 23:47 ]

Lenke til kommentar

Når du først skal kjøpe PC bør du gå for noe som yter litt mer.

Bytt ut ChainTec-kortet med et kraftig MSI KT3 ULTRA2-R Hovedkort for Socket A

VIAKT333, ATA/133,Raid, lyd, ATX, USB2.0

Og ville nok blad opp et par lapper til for en raskere cpu. Hva med en AMD xp1900, på 1,6GHz?

Forøverig kan du også bytte ut NIC. Ville også brukt litt mere på RAM, en GB holder vel:)

Og til slutt, kjøp heller en Plextor brenner, har vist seg å yte mer.

Lenke til kommentar

Ja, dette vil bli brukbart til en spille pc! Noe mer du lurte på? :wink:

En helt kurant PC som sikkert er en del billigere enn folk som MÅ ha P4 2.26GHz, GeForce 4 Ti4600 og 1024MB ram. Du kan alltids kjøpe en 256-brikke til når prisene synker.

Jeg har aldri hørt om hovedkortet da. Men hvis det er bra, så go for it. Ellers får du si i fra hvis du trenger url til tester av KT333 hovedkort.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Tror det hovedkortet du har valgt støtter DDR333-RAM, så kjøp det i stede (PC2700).

Kjøp WD-disk med 8MB cache

Brenneren du har valgt skal ut i fra det jeg ha lest, være bedre på lesing (får med seg en del "subdata" som andre ikke får med seg) men Plextor er noe kjappere. Jeg har kjøpt Lite-on etter å ha sjekket mye omkring.

Billig 19" eller 21"? Jeg synes Samtron 210P er et godt valg. Selges på PSdata for 5000,-. Kjøpte denne selv for et drøyt år siden og må si meg fornøyd, i allefall til den prisen (stor skjerm = fin TV også)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-07 14:58, LasseAndreK skrev:

Og ville nok blad opp et par lapper til for en raskere cpu. Hva med en AMD xp1900, på 1,6GHz?

Forøverig kan du også bytte ut NIC. Ville også brukt litt mere på RAM, en GB holder vel:)

Er enig med deg angående hovedkortet, menne når det gjelder cpu er jeg uenig.... Om du betaler noen 100 lapper ekstra for en xp1900 vil ikkje økelsen i ytelse være verdt det rett og slett... Er jo bare snakk om under 50 mhz.

Er enig når det gjelder brenner. Plextor har svært gode brennere, og jeg ville for all del styrt unna slike billigmerker som lite on o.l. Et annet godt alternativ er Teac's 40X brenner, som ble kåret til best i test for en tid tilbake.....

En western digital disk med 8 mb cache er jo oxo å foretrekke... Når det gjelder skjerm, så er det lurt å bruke bra med penga for å få en bra skjerm, skjermen er jo den delen av maskinen som varer lengst. Akkurat nå for tiden sikler jeg etter en Sony G420 19", men den koster over 5000 kroner, men er verdt alle de pengene.... Menne, det finnes jo gode rimeligere alternativer, hardware.no anbefaler f.eks et par LG skjermer.... LG 995FT og LG 99G...

[ Denne Melding var redigert av: Mawerick på 2002-08-07 15:37 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-06 23:37, DR.Ekka skrev:

spar deg for sånne poster bare for å skryte.

hvis du virkelig ikke har snøring i det hele tatt, så kan jeg svare for deg, men jeg tror du vet svaret selv. ellers ville du ikke være i stand til å sette opp en pc selv.

Hør her mister fyr. Dette er ikkje snakk om å skryte, men det eneste gutten lurer på er om han får seg en god maskin om han kjøper de delene som han har satt opp... Hvis du ikkje har noe fornuftig å si enn å slenge drit, kan du like godt la være å svare

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-06 22:47, Sargent Fire skrev:

Logitech Cordless Desktop Optical.

Jeg ville holdt meg langt unna trådløst til en spillmaskin. Det holder til kontorbruk, men på en spillemaskin er trådløst fyfy

Quote:

Og nevn en fin 19 eller 21 ctr skjerm til en billig penge

Sony G420 hos itbutikken er meget bra kjøp. NEC FE950+ er også en god skjerm som er billigere.

Lenke til kommentar

Leipsland:

Når det gjelder den NEC FE950+...... Hvor bra er den sammenlignet med en Sony G420? Er nemlig ute etter en god skjerm, men er helt uvitende om hva jeg skal kjøpe... Denne er jo en god del billigere enn sonyen, g420 skjermen vil jeg ha, men den er dyr...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-07 15:30, Mawerick skrev:

Quote:

Den 2002-08-07 14:58, LasseAndreK skrev:

Er enig med deg angående hovedkortet, menne når det gjelder cpu er jeg uenig.... Om du betaler noen 100 lapper ekstra for en xp1900 vil ikkje økelsen i ytelse være verdt det rett og slett... Er jo bare snakk om under 50 mhz.

Er enig når det gjelder brenner. Plextor har svært gode brennere, og jeg ville for all del styrt unna slike billigmerker som lite on o.l. Et annet godt alternativ er Teac's 40X brenner, som ble kåret til best i test for en tid tilbake.....

En western digital disk med 8 mb cache er jo oxo å foretrekke... Når det gjelder skjerm, så er det lurt å bruke bra med penga for å få en bra skjerm, skjermen er jo den delen av maskinen som varer lengst. Akkurat nå for tiden sikler jeg etter en Sony G420 19", men den koster over 5000 kroner, men er verdt alle de pengene.... Menne, det finnes jo gode rimeligere alternativer, hardware.no anbefaler f.eks et par LG skjermer.... LG 995FT og LG 99G...

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Mawerick på 2002-08-07 15:37 ]</font>

Nei, den han valgte er jo på 1,4GHz. Var kanskje litt rask i å trekke beslutninger:) jeg altså! Tenkte bare at han ville ha litt rå kraft, ikke at det skulle ha noen betydning i spill etc. Det bare skrytefaktoren osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...