Gå til innhold

Athlon XP Mobility i norske nettbutikkar

fz50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du blar deg igjennom WebshopGuiden så kanskje du finner en butikk som har det.

Har allerede søkt meg gjennom prisguiden/webshopguiden du linka til. Der fann eg kun ein Athlon XP-M prosessor; 2400+ trur eg det var, men det var ikkje oppført ein einaste butikk som selde den. :no:

Endret av fz50
Lenke til kommentar

XP-M har vært ute av produksjon "lenge" såvidt jeg kan huske. Når jeg i desember 2004 satt opp mitt XP-M 2400+ FJQ4C system måtte jeg gå på bruktmarkedet for å få tak i den ettertraktede 35 watteren som blodklokker.

I prisguiden finner du ingenting, bruk webshopguiden som utgangspunkt og gå igjennom hver eneste butikk. Jeg gjorde det på let etter SocketA kort her om dagen og mener jeg kom over 1 XP-M 3000+, men husker ikke hos hvem. Så sjekk alle. Men den var dyr dog, over 1000 lappen hvis jeg ikke husker feil.

Jeg ville kanskje søkt på bruktmarkedet hvis jeg var deg. Jeg har en 35w liggende i skuffen fordi hovedkortet mitt røk og DFI er verdens dårligste på garantiservice(7 mnd and counting). Planlegger å bruke den til HTPC med klokk, men det kommer ann på akkurat hvor elendig DFI kommer til å vise seg å være på kundeservice. DFI er faktisk så elendig på garanti at Netshop punger ut med egne kort til de som har kjøpt gjennom dem.

Så det kan tenkes at jeg får lyst til å kvitte meg med den.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
XP-M har vært ute av produksjon "lenge" såvidt jeg kan huske. Når jeg i desember 2004 satt opp mitt XP-M 2400+ FJQ4C system måtte jeg gå på bruktmarkedet for å få tak i den ettertraktede 35 watteren som blodklokker.

I prisguiden finner du ingenting, bruk webshopguiden som utgangspunkt og gå igjennom hver eneste butikk. Jeg gjorde det på let etter SocketA kort her om dagen og mener jeg kom over 1 XP-M 3000+, men husker ikke hos hvem. Så sjekk alle. Men den var dyr dog, over 1000 lappen hvis jeg ikke husker feil.

Jeg ville kanskje søkt på bruktmarkedet hvis jeg var deg. Jeg har en 35w liggende i skuffen fordi hovedkortet mitt røk og DFI er verdens dårligste på garantiservice(7 mnd and counting). Planlegger å bruke den til HTPC med klokk, men det kommer ann på akkurat hvor elendig DFI kommer til å vise seg å være på kundeservice. DFI er faktisk så elendig på garanti at Netshop punger ut med egne kort til de som har kjøpt gjennom dem.

Så det kan tenkes at jeg får lyst til å kvitte meg med den.

Ok. Takk for tipsa. Skal teste dette no, og sjå om eg finn nokon M CPU'ar. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg gjorde det på let etter SocketA kort her om dagen og mener jeg kom over 1 XP-M 3000+, men husker ikke hos hvem.

For all del styr unna XP-M 3000! Det er bare 2400, 2500 og 2600 i 35/45W-utgavene som er verdt å vurdere.

Finn ingen av dei uansett då. :cry:

Lenke til kommentar
itbutikken.dk pleide jo ha dem tidligere ihvertfall. Det er riktignok ikke en norsk butikk, men de har en norsk "avdeling", og det blir stort sett det samme å bestille derfra.

Itbutikken har ingen Mobility CPU'ar på lager. Dei ligg ikkje ein gong inne på nettbutikken deira. :mad:

Lenke til kommentar

Jeg tror det beste er å satse på bruktmarkedet. Etterlyser du en prosessor er det alltids noen som har en liggende i en skuff. Men noen gamle ting behøver jo ikke bli skitbillig, nettopp fordi de er sjeldne og ettertraktede eksemplarer.

Jeg kommer til å bruke min XP-M2400+ FJQ4C 1.35vcore 35w til HTPC hvis ikke det skulle dukke opp et veldig interessant pristilbud hehe. HTPC fordi denne er så utrolig knall i et varmesensitivt miljø, og selve prosessoren er nesten umulig å få tak i. De som eide dem har ofte solgt de til folk som ikke vet hva de har osv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg tror det beste er å satse på bruktmarkedet. Etterlyser du en prosessor er det alltids noen som har en liggende i en skuff. Men noen gamle ting behøver jo ikke bli skitbillig, nettopp fordi de er sjeldne og ettertraktede eksemplarer.

Jau. Får teste ut det. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...