andrvas Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Driver og laster ned en relativt stor torrent-fil (13GB totalt), og har lastet ned godt over halvparten i løpet av flere dager, hvorav også maskinen har vært skrudd av. Problemet mitt er at Bittorrent sluker enormt mye minne, opp mot 500MB+. Det vises ikke under "Prosesser" på Task manager at BT bruker mer enn ~10MB, men lukker jeg Bittorrent får jeg plutselig frigjort 4-500MB. Noen som har peiling på hvorfor det skjer? Er irriterende siden jeg må skru av BT hver gang jeg skal spille. Har 1GB RAM, og Bittorrent er versjon 4.1.2 Beta. Kan beta ha noe med saken å gjøre? BTW: Ikke stemple meg som pirat osv, jeg vil bare ha svar på det jeg spør om, enkelt og greit. Endret 14. august 2005 av andrvas Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 For å kunne laste ned, og kunne dele må deler av fila være i minnet Jo felere du laster ned ifra, og laster opp til, jo mer må være i minnet. Man kan også(på noen klienter) endre hvor stor minnedelen(når man laster ned) skal bli før det dumpes til disken. Sett ned denne verdien. Og sett ned hvor mange som kan laste opp ifra deg. Nedlastingen vil gå saktere, men maskinen vil forhåpentligvis være brukbar Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Hmm, ok, kan nok godt være problemet at det er mange som er tilkoblet. Ser ihvertfall på NetStat at det er en god del som er tilkoblet. "Dessverre" bruker jeg den originale Bittorrent klienten, ser ikke ut som det går an å endre på minnebruk i GUI'et. Noen som vet om det er mulig å endre dette i notepad f.eks? (redigere BT filer) Har googlet litt, fant ikke noen brukbare resultater. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Bruk en annen klient Liker bittornado selv Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Bruk en annen klient Liker bittornado selv Jeg bruker også bittornado, og den fungerer utmerket! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Kan anbefale BitComet. Har ikke prøvd BitTornado, dog. Den originale klienten er ganske kjip i forhold. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Bruker Azureus men dog den bruker endel minne. Men kanskje ikke like som ditt minne forbruk. Varierer fra 100-250mb Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Eg bruker BitComet og har prøvd BitTornado, gode begge to, men BC er best IMO. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 synes bitcomet er litt bloat Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Jeg bruker nyeste ABC [Yet Another Bittorrent Client] for øyeblikket bruker den 33 MB minne, men jeg har ALDRI sett minnebruk over 50-55 mb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå