muffe Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Er det noe spesiell grunn til at linker til komplett.no? PC Utsyr selger den samme modellen til "bare" 16264. Se prisguiden. Jeg har selvfølgelig sett prisguiden. Og jeg akter ikke å bruke mere penger enn nødvendig på PC. Men jeg synes at Komplett.no sine nettsider er veldig gode, og med detaljerte og utfyllende spesifikasjoner. Hadde jeg linket til en annen butikk ville kanskje ikke alle spesifikasjonene vært med, og da ville dere (de som skal hjelpe meg med dette valget) måtte finne disse spesifikasjonene selv. Og da får jeg færre svar. Ellers har jeg også sett på Dell Latitude D610, og med tanke på at den kun er 2,1 kg og har en SXGA+ skjerm er det en verdig kandidat. Noen synspunkter? Det nevnes at Dell er dårlig kvalitet, men kan jeg få noen konkrete eksempler/linker? Det er greit om dere underbygger påstandene deres litt... Tenker da å kjøpe med dårligste minnekonfigurasjon og så kjøpe minne separat og oppgradere selv. 2 GB med minne hos Dell er jo væpnet ran. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Noen som har erfaringer med Acer 3002WTMi? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Kjøper du den fra Kemplar blir det omlag samme prisen som for Dellen og da får du den rett fra Japan på under en uke. Det blir vel ikke like billig? Ca pris på Dell ligger på rundt 13 000 kr, kanskje opp til 14 000 med frakt og små oppgraderinger. Den du nevner står oppgitt til å koste 1925.00 USD, altså prisen kommer på : (1925*6,44)*1,25 = ca 15500 Det er da uten frakt osv. Men uansett, hvor mye betalte du for din? Med frakt og alle kostnader inkludert? Jeg betalte $ 1925 pluss $ 20 (!!) i frakt, eller 12432 NOK og i tillegg kommer momsen, men vi jukset litt med verdien så jeg betalte 1948 kroner i moms. Totalt kostet det meg altså 14380 og da fikk jeg den etter mindre enn to dager! Kjenner du noen som drar til Japan av og til kan du selvsagt spare momsen og sikkert få den enda noen kroner billigere, men da må du konvertere den til engelsk eller norsk selv. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Tror uansett at jeg gåt for den tidligere nevnte Acer-maskinen. Den er på 1,4 kg, dockingstasjonen har plass for expresscard, en 1280x800 skjerm, 512 MB DDR2 RAM (som ejg kan oppgradere) etc. Designet ser heller ikke så ille ut. Eneste ulempen er ekstern DVD-brenner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå