vanilla ice Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Heisann Som topic sier, lurer jeg på om det er noen som har gått, eller går på eiendomsmekling på BI? Har enda ett år igjen av videregående skole (allmenn), og deretter regner jeg med at jeg kommer til å tilbringe ett år i militæret. Dette til tross har jeg begynt å tenke på hva jeg skal finne på av studier etter militæret, og har vurdert sterkt eiendomsmekler-studiet. Kan dette anbefales? Hva kreves av poensum for å komme inn på studiet? Er det et vanskelig studie? PS. Om noen skulle være så geniale og faktisk studere dette just now, gidder dere å legge til en oversikt over hvilke fag dere må gjennom?! På forhånd takk Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Har en vennine som skal begynne der nå, kan spørre henne ved en senere annledning. edit: tror du uansett finnner slikt info ved å sjekke hjemmesiden til bi. Endret 15. august 2005 av rakib Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Joda, kan nå for så vidt stemme det, men jeg er ute etter personlige erfaringer. I tillegg kunne jeg ikke finne hvilke poengsum som kreves for å komme inn på studiet. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Kreves ikke poengsum på bi, bare siviløokonom og revisor som har det pongsum. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Du kan også gå jus for så å bli advokat fullmektig. Når du da har blitt Advokat kan du virke som eiendomsmekler Det er flere veier å gå.. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Okei. Takker for info PS. Må bare komme med alt dere har på hjertet ang. yrket. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Etter det jeg har hørt er det mye helgjobbing som eiendomsmegler. Men man tjener som regel gode penger. Du bør kunne snakke for deg, du skal jo tross alt selge huset raskest mulig. Ellers tror jeg det er et greit studium. Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Du kan også gå jus for så å bli advokat fullmektig. Når du da har blitt Advokat kan du virke som eiendomsmekler Det er flere veier å gå.. Hvor mange år er jusstudiet? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 5 år på universitet etter 3 år på VGS der du må få generell studiekompetanse. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Du kan også gå jus for så å bli advokat fullmektig. Når du da har blitt Advokat kan du virke som eiendomsmekler Det er flere veier å gå.. Hvor mange år er jusstudiet? Det er fem år, de kuttet et år etter kvalitetsreformen Du kan ta allmennfaglig påbyggning også hvis du har en yrkesrettet utdannelse. Siden du har allmennfag så er det bare å søke. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Joda, kan nå for så vidt stemme det, men jeg er ute etter personlige erfaringer. Eiendomsmeglerstudiet har langt flere studenter enn det eiendomsmeglerbransjen kan sluke. Du må også påberegne å jobbe når andre ikke gjør det - dvs. helger og kvelder. Tenk på at du skal ha deg en jobb før du begynner på et studium. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå