Zorro Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Jeg har så vidt tittet på include-funksjonen. Det var også den som gjorde at jeg fikk lyst å prøve meg på PHP, da jeg ellers har brukt frames tidligere. Jeg har søkt i forumet, men har ikke klart å finne noen innlegg som kan gi meg svar på et sikkert enkelt spørsmål. Problem: Jeg har en "hovedside" med en topdel og en menydel, pluss et felt hvor jeg vil bruke include-funksjonen til å lime inn undersider i. Fig.: Det går fint hvis jeg i funksjonen skriver slik: <?php include('side1.htm'); ?> for da kommer hovedside.htm opp med side1.htm pent limt inn der den skal være. Men hvordan gjør jeg det hvis en skal trykke på menylinkene på hovedsiden og vil se side2? Altså bytte side1.htm med side2.htm ved å trykke på linken Side2? Skal jeg bruke variabler da, eller finnes det bedre måter å løse dette på? Endret 15. august 2005 av Zorro Lenke til kommentar
Zorro Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Jeg fikk det til selv, jeg Etter mye knoting og søking på nettet fant jeg akurat det jeg trengte på Free2Code Lenke til kommentar
Knast Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 kan du poste kodene her.. jeg bruker selv standard html frameset, men kunne mye heller tenke meg like god eller bedre løsning i php.. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Her er en viktig ting å få med seg.. Inkludering EDIT: Leif Endret 18. august 2005 av ThOms-N Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) *Slettet* Endret 18. august 2005 av thomas_c24 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå