Gå til innhold

POV 6800 Le, litt problemer, please hjelp


Lil-H

Anbefalte innlegg

kjøpte meg dette kortet på netshop for ikke så lenge siden (meget bra levering forresten)

 

Jeg følgte en guide her på hw for unlocking av pipes og vertex, men så absolutt uten hell :(

 

Det som er greia, uansett om jeg bruker 8.5 eller 16.6 får jeg ikke akkurat artifacts (med artifacts mener jeg f.eks lilla og grønne pixler som bare dukker opp på skjermen) men noe helt annet. de kan til tider være ganske store og er ikke konsentrert på et bestemt sted..

 

si at jeg spiller far cry med åpna vertex/pipes så får jeg ofte noen steder på brettet hvor det er helt svart (med kun åpning av én vertex!) merkelig, eller er det bare jeg som syns det...?

 

Nå har datan stått på i ca 1 time, det eneste jeg har gjort er å bruke opera til å lese på nettet, kortet er nå uklokket og temp ligger på: 69C (i følge egenskaper > settings > advance> ge force 6800 le > temperatur instillinger) er ikke dette veldig mye?

 

 

jeg er ikke heelt sikker på om det jeg får opp er artifacts eller ikke, så jeg lurte på om jeg kunne gjort noe mer med kortet.. hadde det evnt vært mulig å stille opp v-core (slik som på cpu) for å gjøre gpu mer stabil eller er jeg helt på jorde nå?

 

i 3dmark 03 får jeg forresten: 3379, med en cpu på 2800+ @ 3200 og 1024 ddr ram @ pc 3200

regner med at det er ok score, men vil gjerne ha mer :D

 

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er artifacts ja... men dem er ikke nødvendigvis skadelig, bare irriterende hvis for mye av dem..

 

69 grader går fint sån at grafikkkortet ikke går i stykker med en gang... men det kan hende at du vil oppleve at pcn kjæm til å skru deg av når det blir brukt my ytelse... og at levetiden på kortet er kortere... Somebody correct me if i'm wrong...

men det der med at pcn kan skru seg av har jeg opplevd selv når gfx kortet har blitt for varm... :love:

 

du kan jo alltids prøv en ny kjøler da!

 

glemt å si.. hvorfor skal du bry deg om score er veldig høy eller ikke, så lenge spillene går bra gladd med my grafikk? det er jo for spill sånnre gfx kort blir laga for...

yesyes.. my opinion... :innocent:

Endret av Nemorzuz
Lenke til kommentar

så du har også fra POV?

 

så det betyr i bunn og grunn at jeg har bare et defekt kort?

jaja, sånn er livet.. det funker jo fett fordet...

 

skjønner egentlig ikke hvorfor det er så sykt varmt..

har en kratif Tt vifte i front som går på 4800rpm og en bakpå (dog litt mindre rpm), i tillegg har jeg jo ikke klokka.. hmm

Lenke til kommentar

Jeg har et 6800le fra Gainward (demo fra komplett)

 

Tror nok ikke kortet ditt er defekt. Mitt idler i Windows på 61 grader (har 5 80mm og 1 120mm vifte) og 72 grader etter rthdribl med standard kjøler. Dette er ikke et problem. Disse kortene har en vanvittig høy trivsels-temp...

Det som har alt å si er : ekstern power koblet på, direct x 9c, siste chipsett og gpu-drivere.

Lenke til kommentar

det var da godt å vite... men du sier:"Du burde ligge på 6 k uklokka" hva er det som stopper at jeg får bedre score (ikke det at jeg er så innmari keen på å få større score, men det sier jo litt om hvor bra kortet faktisk er)

 

Og hvorfor er det sånn at jeg får åpna pipes, men det kommer "artifacts" mulig det hadde gått med en bedre kjøler... (da har jeg hvertfall vært dum, kunne like så godt kjøpt 6800 isteden, koster jo ikke stort over 200-300 kroner mer, akkurat det samme som en ny kjøler)

 

har forresten ikke sett noen kjøler til kortet mitt, kun 6800 gt og ultra :S

Lenke til kommentar

bare sånn kjapt inn på hvis noen fortsatt følger meg:

 

istad tok jeg 3d mark 2001 Se benchmark, det er uklokket og ligger da på 300/700, men fikk kun 9300 i score eller no...

 

Jeg kan jo nesten huske at mitt gamle ti4200 fikk så bra.

så snakket jeg med en fyr som hadde x600 i sin bærbare og han fikk rundt 17000 (tror jeg)

 

er det ikke noe alvorlig galt? jeg kan ikke skjønne at den skal ligge 67C som idle heller :@

 

Ikke det at jeg er opptatt av benchmark, men ett sted må det jo være noe galt????

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
bare sånn kjapt inn på hvis noen fortsatt følger meg:

 

istad tok jeg 3d mark 2001 Se benchmark, det er uklokket og ligger da på 300/700, men fikk kun 9300 i score eller no...

 

Jeg kan jo nesten huske at mitt gamle ti4200 fikk så bra.

så snakket jeg med en fyr som hadde x600 i sin bærbare og han fikk rundt 17000 (tror jeg)

 

er det ikke noe alvorlig galt? jeg kan ikke skjønne at den skal ligge 67C som idle heller :@

 

Ikke det at jeg er opptatt av benchmark, men ett sted må det jo være noe galt??

4708620[/snapback]

 

6800le er god for 12k i 3d03

Lenke til kommentar
bare sånn kjapt inn på hvis noen fortsatt følger meg:

 

istad tok jeg 3d mark 2001 Se benchmark, det er uklokket og ligger da på 300/700, men fikk kun 9300 i score eller no...

 

Jeg kan jo nesten huske at mitt gamle ti4200 fikk så bra.

så snakket jeg med en fyr som hadde x600 i sin bærbare og han fikk rundt 17000 (tror jeg)

 

er det ikke noe alvorlig galt? jeg kan ikke skjønne at den skal ligge 67C som idle heller :@

 

Ikke det at jeg er opptatt av benchmark, men ett sted må det jo være noe galt??

4708620[/snapback]

 

6800le er god for 12k i 3d03

5676734[/snapback]

 

jeg får ta en benchmark når jeg komemr hjem fra skolen. sjekke om resultatene har forandret seg. har ikke testa på lenge..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...