Gå til innhold

Blir LCD skjermer lei seg om det står en sub bak?

P-in-P

Anbefalte innlegg

Ja, jeg skal nå kjøpe meg Z-5500 etter at mitt Z-560 tok kvelden for 1 og et halvt år siden. Siden jeg har forrandret rommet mitt litt etter dette så blir plasseringen litt vanskelig (før var den under pulten men der blir det trangt nå).

Bak LCD skjermen min derimot (BenQ FP937s+) er det nok plass + litt mellomrom til subben, men vil det være skadlig for skjermen å sette subben der? Tenker ikke på magnetismen siden dette settet er magnetisk skjermet + at LCD skjermer ikke reagerer på magnetisme, men vibrasjonene som kommer fra en 188W sub? Bør jeg finne et annet sted å sette den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om det egentlig ikke skulle være noe i veien med å sette sub'en bak skjermen, tror jeg ikke jeg ville gjort det. Jeg vet jo hvor lett pixler kan dø på en LCD, og om det er den minste risiko for at det skjer kjappere med vibrasjon ville jeg ikke tatt sjansen. Men om du kjøper et veggfeste til skjermen, fester den til veggen (håper at du har skrivebordet ved veggen :thumbup: ) og holder suben litt bort fra veggen, bør det gå bedre. Nå vet jeg ikke hvordan rommet ditt ser ut osv, men prøv først å finne andre løsninger...

Allikevel, som jeg tidligere antydet, i TEORIEN skal det ikke være usunt for en LCD-skjerm, men det er jo en risk å ta. Justeringsleddet vil antakelig bli litt mer slarkete...

Lenke til kommentar
Justeringsleddet vil antakelig bli litt mer slarkete...

Det hadde bare vært fint for nå er det såpass trått at det trengs 2 hender og en fot for å justere den :p

Har kanskje en mulig løsning til, skal ta et bilde også (kommer om et par min) så du/dere kan gi litt tilbakemeldinger på hva dere ville gjort...

Lenke til kommentar

Warning: Store bilder!

Bilde 1

Slik ser pulten ut.

Bilde 2

Slik ser det ut bak LCDen (det er større plass enn det ser ut til på bildet)

Jeg kunne laget en liten hylle ved siden av TV hylla (ved fjernkontrollene) og satt den der, men jeg vet ikke hvordan det vil være å få subben bare på det ene øret..?

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal du ha subben der?

Da kan du nesten la være å bruke subben.

Den skal stå på gulvet og rett mot deg, for at du skal ha noe skikkelig glede av den.

Uansett LCD skjermer er immune mot stråling av typen not dangerous. Radioktiv stråling derimot er farlig.

Lenke til kommentar

Skal nok gå helt fint å sette suben der. Sub'en er også det minst plasseringkritiske av høyttalere, så dens plassering er ganske enkel. Dog vil nok suben din kanskje låte litt i meste laget siden den har vegger på stort sett alle kanter der du tenker å plassere den. LCD skjermen burde heller ikke være noe problem. Dersom suben din rister så mye at du er nervøs for at LCD'en skal gå stykker tror jeg du vil finne det ubehagelig å se på skjermen langt før den tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...